CZK/€ 24.210 +0,23%

CZK/$ 20.786 +0,38%

CZK/£ 27.734 +0,40%

CZK/CHF 25.859 -0,02%

25. 08. 2025

Spořitelna spouští AI voicebota na platformě Open AI

 

Česká spořitelna jako první banka v Česku implementovala do svého klientského voicebota technologii Open AI. Díky generativní AI se nejen zlepšila schopnost voicebota porozumět požadavkům klientů a přirozeně s nimi komunikovat, ale nově je také schopen naplánovat klientům schůzku s bankéři, podle požadavků klienta a dostupnosti konkrétních bankéřů. Nový AI voicebot přijímá za pobočkové bankéře telefonáty klientů v době jejich nepřítomnosti nebo pracovního zaneprázdnění. Je schopen klientům proaktivně zatelefonovat, zjistit jejich potřeby a případně jim poskytnout potřebné informace nebo naplánovat schůzku s lidským bankéřem. Výsledky pilotního provozu nového AI voicebota potvrdily, že výrazně zvyšuje dostupnost bankéřů, zvyšuje efektivitu plánování schůzek a zlepšuje zákaznickou zkušenost.

Loading



 

„Novou AI technologii od společnosti OpenAI jsme do voicebota postupně implementovali v letos v červenci. Od té doby se nám podařilo zvýšit úspěšnost zpracovaných hovorů o polovinu,” říká Ondřej Tůma, Product Designer ve Voicebot týmu, který pomáhá vytvářet hlasové asistenty zjednodušující komunikaci mezi klienty a pobočkami.  A pokračuje: „Díky nasazení OpenAI do voicebota se nám daří měsíčně plánovat v průměru přes 2000 schůzek, které mají předem jasně stanovený důvod setkání. Jednotlivé schůzky jsou přímo zapisovány do kalendářů bankéřů, kteří klienta obsluhují, nebo v případě jejich vytíženosti do kalendáře dostupných kolegů na dané pobočce. Klienti si mohou vybírat mezi online i osobní schůzkou dle svého přání.“

Spořitelna spustila na své zákaznické lince prvního AI voicebota již v roce 2023. S vylepšeným AI voicebotem, který využívá novou technologii ChatGPT, se mohou klienti setkat při telefonickém hovoru:

  • na klientskou linku
  • na pobočku
  • konkrétnímu bankéři

AI voicebot nyní umí přijmout telefonát klienta bankéři i tehdy, kdy se daný bankéř zrovna věnuje jiném klientovi. AI voicebot se v takové situaci domluví s volajícím klientem, kdy by mu vyhovovalo zpětné volání od bankéře, případně s klientem dohodne termín osobní schůzky s bankéřem.

AI voicebot klientům rovněž také pomáhá s:

REKLAMA

  • Běžnými servisními požadavky (poradí, jak si založit běžný nebo spořicí účet, jak zažádat o úvěr, jaká je otevírací doba pobočky nebo kde najít nejbližší bankomat, apod.)
  • Aktivními operacemi (blokování karet či vydání náhradní karty, apod.)

AI voicebot nyní v pilotním provozu proaktivně telefonuje klientům, u nichž uběhl delší čas od poslední schůzky s bankéřem, a zjišťuje jaké jsou jejich aktuální potřeby z hlediska finančního zdraví.

„Nové technologie nám pomáhají odbavovat nejen příchozí, ale i odchozí hovory. Hlasový asistent proaktivně volá klientům, aby jim pomohl zlepšit finanční zdraví, sjednal schůzku v případě, že ji s bankéřem neměli více než rok, nebo aby klientům připomněl, co na schůzku potřebují s sebou podle vybraného tématu – například rodný list dítěte,” doplňuje Magdaléna Hudecová, Product Designer týmu VoiceBot s tím, že bankéři mají na starosti velké množství klientů a telefonní hovory realizují mezi schůzkami, což je náročné. „Naším cílem je pomáhat bankéřům a také zvýšit jejich efektivitu – schůzky domluví AI asistent za ně,” dodává Magdaléna Hudecová.

Z dosavadních zkušeností s generativní technologií AI, kterou Spořitelna začala používat v červenci letošního roku, vyplývá, že voicebot měsíčně odbaví okolo 35 000 hovorů. Z toho 40 % požadavků zvládne vyřešit úplně sama bez zásahu člověka. Využití AI ta šetří čas bankéřům, kteří se mohou více věnovat osobním schůzkám s klienty.

„Nasazením technologie AI od OpenAI se nám celkově podařilo výrazně zlepšit dostupnost poboček, klienti se snáz dovolají a bankéři mohou věnovat více času osobně klientům na pobočkách,” zakončuje  Miroslav Kunčar, Interaction designer týmu Voicebot.

Loading


Související články

Volby ovlivní finance českých domácností. Klíčem bude dlouhodobé plánování a finanční nezávislost

Říjnové volby do Poslanecké sněmovny a následná jednání o vládním programu budou mít přímý dopad na finance českých domácností. „Finance každé rodiny rozhodnutí českých vlád poměrně výrazně ovlivňují – ať už z hlediska výše daní, pravidel pro penze, možností ovlivňování inflace nebo dostupnosti bydlení. Klíčové však je, […]

Text: Redakce

Foto: Swiss Life Select

24. 10. 2025

Komentář: Když přijde krize, Češi drží cihlu

Realitní trh v Česku vstoupil do roku 2025 ve znamení stabilizace. Po dvou letech poznamenaných vysokými úrokovými sazbami, utlumenou poptávkou a zdrženlivostí investorů přineslo první pololetí návrat důvěry. Ta se promítá i do vztahu k nemovitostem. Dle nejnovějšího průzkumu od Insightlab celých 92 % Čechů považuje nemovitosti […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

19. 08. 2025