15. 04. 2014
Špatné hospodaření v oblasti IT technologií na ministerstvu práce způsobilo škody za miliardu
Na chyby v hospodaření upozornil expertní audit, který v uplynulých týdnech provedl tým náměstkyně ministryně pro informační technologie Ivy Merhautové.
„Prvním a nejzásadnějším problémem je, že velká část IT systémů ministerstva funguje v právním vzduchoprázdnu. Přesněji řečeno, že k nim zkrátka neexistují smlouvy, případně se podivuhodně ztratily a nelze je dohledat. Audit ukázal, že vlivem mrhání prostředky v oblasti IT technologií v uplynulých třech letech mohly být způsobeny škody dosahující miliardy korun,“ upozornila ministryně Michaela Marksová.
Dalším problémem je podle auditu absence připravených nebo rozpracovaných zadávacích řízení nezbytných pro chod rezortu. „Bude nutné vypsat výběrové řízení na devadesát procent IT služeb. Ministerstvo práce a sociálních věcí nyní hodlá postupovat maximálně transparentně, na nápravě situace intenzivně pracuje,“doplnil poradce ministryně Robert Baxa.
„Minulé vedení MPSV bohužel nepřipravilo žádnou zadávací dokumentaci k zajištění IT služeb pro období 2014 až 2018. Nebyla přijata ani strategie řešení pro integrovaný informační systém rezortu včetně agendových systémů od 1. ledna 2015. Při prověřování situace jsme ale naopak zjistili, že MPSV má pro zajištění jednotlivých oblastí licence k několika různým informačním systémům a řádně neužívá žádný,“ vysvětlila náměstkyně Iva Merhautová s tím, že v současné době informační systém výplaty sociálních dávek funguje bez závad a dávky jsou lidem vypláceny v řádných termínech a podle zákona.
„Hlavním úkolem pro nás je nyní zahájit projekt Integrovaný informační systém rezortu MPSV pro řešení ekonomiky, personalistiky, ostatních podpůrných agend a systémů pro zajištění výplat nepojistných sociálních dávek tak, aby se situace ze začátku letošního roku neopakovala,“ zdůraznila náměstkyně.
REKLAMA