Středa 16. června. Svátek má Zbyněk.

SKUPINA MONETA: HOSPODÁŘSKÉ VÝSLEDKY ZA OBDOBÍ DO 30. ČERVNA 2016

Banky 11.08.2016 | 22:03 0 Komentářů

Konsolidovaný čistý zisk ve výši 2,3 mld. Kč a návratnost hmotného vlastního kapitálu ve výši 18,3 % jsou tahounem prvních výsledků od IPO  

  • Celkový objem nových úvěrů vzrostl meziročně o 4,4 % na 20,1 mld. Kč  
  • Meziroční nárůst o 31 % v nových objemech v retailovém bankovnictví díky růstu nových objemů spotřebitelských úvěrů o 32 %, hypoték o 24 % a půjček na koupi vozidel o 34 % podporovaný revidovanou konkurenceschopnou cenovou politikou 
  • Objemy nových úvěrů v komerčním sektoru negativně ovlivnilo načasování dotací a leasingové portfolio, růst o 36 % v objemech úvěrů pro malé firmy je jasným důkazem pevného závazku společnosti poskytovat služby malým a středním firmám na českém trhu 
  • Klesající poměr nesplacených úvěrů na 6,9 % z 11,7 % na konci roku 2015, přičemž ukazatel krytí úvěrů se selháním opravnými položkami je na dlouhodobě vysoké úrovni (ve výši) 80,4 %
  • Kapitálový poměr CET1 se držel na 17,7 %, což z banky dělá jednu z nejlépe kapitalizovaných společností v českém bankovním sektoru

Hlavní finanční ukazatele

  • Celková aktiva stoupla o 2,8 % na 144,0 mld. Kč za období 6 měsíců do 30. června 2016, ze 140,0 mld. Kč k 31. 12. 2015
  • Celkové vklady se zvýšily o 5,5 % na 115,0mld. Kč za období 6 měsíců do 30. června 2016, ze 109,0 mld. Kč k 31. 12. 2015 
  • Čistý zisk poklesl o 3,9 % na 2,3 mld. Kč, z 2,4 mld. Kč v prvním pololetí 2015
  • Čistá úroková marže je ve výši 6,2 %, ve srovnání s 6,7 % za hospodářský rok (FY) 2015
  • Náklady na riziko činí 0,8 % z hodnoty čistých úvěrů klientů, což je stabilní hodnota ve srovnání s FY 2015
  • Návratnost hmotného vlastního kapitálu je na 18,3 %, oproti 16,5% za hospodářský rok (FY) 2015
  • Výnosnost průměrných aktiv činila 3,2 %, podobně jako ve FY 2015
  • Ukazatel poměru nákladů k výnosům je 42,2 % z původních 45,7 % za hospodářský rok (FY) 2015

 

Hlavní provozní ukazatele

Dlouhodobě se zaměřujeme na návrat k růstu v našem retailovém segmentu

MONETA se držela své strategie na vylepšení současného retailového segmentu firmy když se ve druhém čtvrtletí 2016 vrátila k růstu. Tento výjimečný výkon v oblasti spotřebitelských úvěrů byl důsledkem revidované konkurenceschopné cenové politiky, která pomohla vytvořit roční navýšení v objemech nových úvěrů ve výši 32 %. Závazek stabilizovat segment půjček na bydlení byl naplněn nárůstem o 61 % v počtu žádostí o hypotéku za toto období, což přineslo roční navýšení o 24 % v objemech nových hypoték na 0,9mld. Kč, a to zejména díky různým cenovým a produktovým zvýhodněním a zvýšení prodejní kapacity. Solidní výkon segmentu půjček na koupi osobních a užitkových vozů podpořil stoupající křivku retailového obchodu, když zaznamenal roční nárůst o 34 %, který byl způsobený převážně rozšířením spolupráce s prodejci automobilů. Celkový objem nových úvěrů domácnostem vzrostl meziročně o 31 %, čímž překonal očekávání managementu firmy. Bilance spotřebitelských úvěrů se zvýšila o 4,5 % na 31,9 mld. Kč za prvních 6 měsíců roku 2016, přičemž půjčky na koupi nových vozidel a leasing vzrostly za stejné období o 1,3% na 2 mld. Kč.

Zlepšujeme naši schopnost poskytovat komerční úvěry, abychom se stali preferovanou bankou pro malé a střední firmy

Bilance komerčních investičních úvěrů vzrostla o 2,6 % na 27,8 mld. Kč, přičemž zřizování otevírání investičních úvěrů bylo ovlivněno odlišným načasováním dotací v sektorech zemědělství a lehkého průmyslu. Strategická ambice MONETA stát se preferovanou bankou pro malé a střední firmy v České republice byla potvrzena ročním nárůstem o 36 % v úvěrech pro malé firmy, a to na 0,4 mld. Kč, který byl podpořen náborem specializovaných bankéřů pro nové a stávající klienty. Objemy nových půjček na vozidla a jejich příslušenství a na leasing klesly o 35 % na 2,9 mld. Kč.

Pokračujeme v přerodu na plně nezávislou českou banku

Od úspěšného uzavření procesu primární nabídky akcií institucionálním investorům 6. března 2016, kdy jsme se stali jednou z deseti největších společností obchodovaných na kapitálovém trhu v České republice podle tržní kapitalizace, postoupila MONETA významně ve svém přerodu na plně nezávislou českou banku. Všechny digitální kanály banky prošly kompletním rebrandingem internetových a telefonních kanálů, což dále posiluje pozici MONETA jako hlavní banky pro velkou řadu jejích klientů. 45 % pobočkové sítě MONETA bylo rebrandováno, stejně jako 47 % bankomatů banky po celé republice. MONETA se drží plánu dokončit proces změny názvu do 3. čtvrtletí 2016 a oddělení IT technologií a infrastruktury od skupiny GE do 4. čtvrtletí 2017.

Slovo Tomáše Spurného, generálního ředitele a předsedy představenstva:

“První polovina roku byla pro MONETA rušným obdobím následujícím po úspěšném dokončení procesu primární nabídky akcií v květnu, který představoval největší emisi v regionu střední a východní Evropy za poslední pět let. V procesu změny názvu jsme udělali významný pokrok, když se nám podařilo představit většině klientů novou značku MONETA prostřednictvím našich digitálních kanálů, obchodních míst a sítě bankomatů. 

Během prvních dvou měsíců jako veřejně obchodovatelná společnost jsme dosáhli velkého pokroku s ohledem na cíle, které jsme si během IPO stanovili, s velkými úspěchy v oblasti komerčních a retailových úvěrů. Zaznamenali jsme strmý nárůst o 32 % v objemech nových spotřebitelských půjček. Rovněž se nám daří úspěšně postupovat při plnění našeho závazku poskytovat služby pro více malých a středních firem na českém trhu, což dokazuje nárůst v objemu nových úvěrů pro malé firmy ve výši 36 %.

Jako jediná plně nezávislá česká banka obchodovaná v Praze pracujeme na posílení naší pozice na českém hypotečním trhu a budeme navazovat na úspěšný červencový start naší nové bankovní aplikace. Chceme, aby se inovativní digitální projekty, na kterých pracujeme, staly tahouny našeho budoucího růstu napříč všemi produktovými skupinami.“

Tisková zpráva: Moneta Money Bank

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.