15. 07. 2022
Skokové zdražení České pošty se klientů Pillow nijak nedotkne
Červnové nečekané zdražení služeb České pošty pro firemní klienty znamená navýšení ceny listovních zásilek o neuvěřitelných 50 %. Žádného ze 100 000 klientů Pillow pojišťovny se úprava cen České pošty ale nijak nedotkne. Jak je to možné? Všichni zákazníci komunikují s Pillow výhradně elektronicky a tím šetří svoje peníze.
E-mail jako vstupenka do pojištění
Když před 2,5 lety vznikla Pillow pojišťovna, odlišila se od ostatních pojišťoven také do té doby nezvyklou podmínkou: k uzavření pojištění je nutné uvést funkční e-mail a telefonní číslo. Veškeré dokumenty zasílá pojišťovna výlučně na e-mail klienta nebo je doručuje do webového klientského portálu a mobilní aplikace.
Marcel Beno, spoluzakladatel Pillow a procesní mág popisuje, co vedlo k tomuto radikálnímu rozhodnutí: „Od počátku je naším cílem vybudovat nákladově nejefektivnější pojišťovnu, a to nejen v Česku, ale i ve světovém srovnání. A být nejlepší na světě znamená jedno – nepřipustit ani malý zbytečný náklad. O drahém doručování dopisů do domovní schránky jsme nikdy ani na okamžik neuvažovali.“
Užitečnost této strategie se potvrdila již několikrát, naposledy po nečekaném navýšením cen České pošty platném od 1. 6. 2022. Zatímco ceny pro běžné klienty se nezměnily, hromadné rozesílky zvýšily cenu o 50 % z 10 Kč na 15 Kč u nejčastějšího psaní do 50 gramů.
Nejen levná, ale také blesková
Překvapením je, že zákazníci na digitální komunikaci oceňují nejen nižší cenu pojištění, ale i další vlastnosti. „V rámci průzkumu mezi našimi klienty jsme zjistili, jaké další výhody pro ně e-mailová komunikace představuje. Nejčastěji se ve spojitosti s ní objevovaly asociace dostupnost, rychlost a soukromí“, prozrazuje Martin Podávka, člen představenstva Pillow odpovědný za spokojenost klientů, „není neobvyklé, že se klient nezdržuje na adrese, kterou udal při sjednání pojištění. Díky elektronické komunikaci má veškeré informace vždy po ruce a nemusí si pro dopis pojišťovny jezdit přes polovinu republiky do schránky.“
Elektronická komunikace je pouze jedna z vlastností, která Pillow pojišťovně umožňuje nabídnout klientům nejvýhodnější cenu. Mezi další důležité faktory například patří to, že nemá od počátku žádné drahé kamenné pobočky, prohlídku vozidla při sjednání havarijního pojištění hravě zvládají klienti sami pomocí mobilní aplikace bez nutnosti jezdit na prohlídkové místo, likvidaci všech běžných škod provádí na dálku pomocí mobilu, pro každý typ pojištění nabízí pouze jeden produkt, sídlo společnosti má na okraji města a ne v centru v paláci s drahým nájmem, ale třeba také fakt, že v Pillow pracuje nulový počet sekretářek a asistentů.