31. 01. 2019
Subjekty:
Sberbank je dle Brand Finance nejsilnější bankovní značku světa
Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Stejně jako vloni obsadila i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.
Generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Herman Gref k tomu uvedl: „Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance. To, že nás odborná komunita hodnotí takto vysoko, je zasloužený výsledek týmu, který každodenně pracuje na tom, aby byla Sberbank jednou z nejlepších technologických společností na světě. Vyvinuli jsme a realizovali mnoho inovací a technologií, které využívají banky a společnosti po celém světě. Naše přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii – strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace.“
Inovativní služby společnosti Sberbank sledují trendy v různých oblastech života. Například Sberbank jako první přinesla na ruský trh okamžité převody peněz pomocí mobilního telefonního čísla. Dnes je Sberbank lídrem ruského trhu, pokud jde o objem P2P transakcí. V roce 2018 byla společnost Sberbank zařazena mezi 6. největších zpracovatelů transakcí platební kartou na světe (dle The Nilson Report) s více než 1,7 miliony POS terminálů a 15 miliony měsíčních plateb za veřejnou dopravu pomocí karet banky. Sberbank je rovněž lídrem z hlediska podílu plateb pomocí NFC.
Generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh uvedl: „Vysoká úroveň zákaznické orientace společnosti Sberbank a široká škála finančních produktů vytváří loajalitu klientů ke značce, která má za následek dlouhodobé vztahy se zákazníky. Bezkonkurenčně v rámci Ruska banka aktivně spolupracuje se zákazníky, vyvíjí produkty a rozšiřuje dosah svého ekosystému.“
Dobré obchodní výsledky přispěly k nárůstu hodnoty značky Sberbank. Nepříznivý vliv však mělo znehodnocení ruské měny na hodnotu značky v USD. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako je investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst a tak dále. Společně se zisky je síla značky klíčovým faktorem při určování hodnoty značky. Pořadí společnosti Brand Finance je v souladu s normou ISO 10688.
REKLAMA