20. 03. 2017
Subjekty:
Saxo Bank zveřejnila hospodářské výsledky za rok 2016
Saxo Bank zveřejnila kompletní hospodářské výsledky za rok 2016. Provozní výnosy Skupiny v roce 2016 činily 2,9 mld. DKK, oproti 2,1 mld. DKK v roce 2015. Kolaterální vklady klientů vzrostly ke konci roku 2016 o téměř 15 mld. DKK na nové historické maximum, tedy na celkových 92,3 mld. DKK, což potvrzuje důvěru klientů v banku. Čistý zisk banky v roce 2016 činil 302 mld. DKK ve srovnání s čistou ztrátou ve výši 645 milionů v roce 2015.
Kapitálová pozice banky je silná, poměr kmenového kapitálu Tier 1 je 14,9 %, poměr kapitálu Tier 1 je 17,1 %, a poměr celkového kapitálu je 19,5 %. Vyrovnání kmenového kapitálu Tier 1 bylo ve výši 1 mld. DKK, což odpovídá 6,4 % hodnoty rizika.
Skupina Saxo Bank si není vědoma žádné úvěrové situace, která by mohla ovlivnit výsledky v roce 2017.
Přehled klíčových údajů roku 2016 (v závorce za rok 2015):
- Provozní výnosy: 2,9 mld. DKK (2,1 mld. DKK)
- EBITDA: (zisk) 845 milionů DKK (109,4 milionů DKK (ztráta))
- Upravený EBITDA: 954,5 milionů DKK (864,7 milionů DKK)
- Čistý zisk: 302,4 milionů DKK (645 milionů DKK (ztráta))
- Kolaterální vklady klientů: 92,3 mld. DKK (77,6 mld. DKK)
- Celkový kapitál: 4,2 mld. DKK (3,9 mld. DKK)
Strategie banky se v roce 2016 soustředila především na podporu růstu ziskovosti a na rozšiřování klientského portfolia Saxo Bank prostřednictvím plynulých investic a rozvoje multi-asset produktové nabídky.
REKLAMA
Rok 2016 se vyznačoval významnými politickými změnami: zejména šlo o britské referendum o EU, které se konalo 23. června 2016, nebo o americké prezidentské volby 8. listopadu 2016. Den po těchto volbách, 9. listopadu 2016, zaznamenala Saxo Bank celkem 490 tisíc klientských transakcí, což je nový obchodní rekord.
I v roce 2016 byly v centru pozornosti náklady a jejich další snižování. Zároveň jsme také zrychlili výkonnost a zlepšili kvalitu služeb pro klienty. Režijní a administrativní náklady činily 2,1 mld. DKK, což je o 9 % méně než v roce 2015. Tohoto snížení bylo dosaženo zejména díky nižším výdajům na marketing, sponzorování a právní služby.
„Výsledky za rok 2016 odrážejí naše odhodlání zlepšit obchodní a investiční prostředí a umožnit našim klientům obchodovat na světových kapitálových trzích. Očekáváme, že náš byznys v roce 2017 dále poroste,“ uvedl k hospodářským výsledkům Pavel Drahotský, ředitel Saxo Bank pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
„Naše investice do technologií a produktů v roce 2016 doplňují existující silnou nabídku a umožňují nám oslovit i klienty z jiných segmentů. Jako příklad mohu uvést první plně digitalizované řešení na trhu pro obchodování s dluhopisy, nebo naši digitální, automatizovanou službu SaxoSelect, která je určena klientům, kteří se chtějí zapojit do obchodování na globálních finančních trzích dle vlastního uvážení,“ sdělil generální ředitel Saxo Bank a jeden z jejích zakladatelů Kim Fournais a dodal: „Řada regulátorů přichází s návrhy, jak lépe informovat a chránit klienty obchodující prostřednictvím pákového efektu. V této oblasti jsme v podstatě mnohem dál a učinili jsme strategické rozhodnutí nekonkurovat v oblasti vysokých pákových efektů. Některé navrhované změny mohou skutečně vést k vytvoření lepšího prostředí a většímu zaměření na služby, platformy a hloubku produktové nabídky pro klienty. My tyto návrhy vítáme a věříme, že budou mít pro klienty i Saxo Bank pozitivní přínos.“