CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

11. 06. 2021

0 komentářů

SAS: I fotbal potřebuje umělou inteligenci

 

Právě dnes odstartuje největší sportovní událost letošního roku v Evropě – fotbalové mistrovství EURO 2021. Ačkoli se to může zdát nečekané, i do této nejoblíbenější hry na světě stále více proniká umělá inteligence (AI). Její rolí není zvýšit IQ hráčů nebo zpřesnit střelu při kontaktu moderní kopačky s míčem, ale zlepšit organizaci a vytvořit příjemnější prostředí pro fanoušky.

Loading



 

 „Umělá inteligence určitě nebude radit hráčům, komu přihrát, kdy a jakou silou vystřelit na branku nebo kdy se svalit na trávník. Fotbal zůstane takový, jaký je, a to je dobře. To, co chceme a dokážeme změnit, je připravit po organizační a technické stránce pro fanoušky nejlepší a ničím nerušený zážitek a neopakovatelný pocit z nádherné hry. A k tomu máme vše, co potřebujeme – technologie a data,“ uvedl Petr Šlajchrt, Country Director společnosti SAS Institute pro Českou republiku

Uvádíme tři konkrétní příklady, kde společnost SAS, světový lídr v analýze dat, strojovém učení a umělé inteligenci, pomáhá zlepšovat prostředí pro fanoušky a lépe organizovat zápasy včetně dodržování protiepidemických pravidel.

Bezpečný návrat na tribuny

Návrat k normálu je zkouškou toho, jak dobře byl čas pandemie využit ke zlepšení vztahu s fanoušky, kteří několik měsíců nemohli fandit svým týmům přímo z tribun. Americká společnost AEG Sports, odpovědná za sportovní zařízení vč. stadionu pro fotbalový tým Los Angeles Galaxy, využívá platformu SAS Viya běžící na cloudu Microsoft Azure k pochopení potřeb a nálad fanoušků během lockdownu a jejich očekávání po otevření stadionů. Pokročilé analytické algoritmy zohledňující vlastnosti konkrétního stadionu umožňují optimálně plánovat rozložení sedadel při zachování omezení a bezpečnostních standardů.

Podpora fotbalových federací v Belgii a Nizozemsku

Klíčem k úspěchu sportovního marketingu je poskytování jednotných zkušeností napříč různými kontaktními kanály. Je důležité nejen přilákat nové fanoušky, ale také ocenit ty, kteří dlouhodobě podporují své týmy, například nabídkou speciálních slevových kódů.

REKLAMA

Belgický fotbalový svaz a Nizozemská fotbalová federace využívají systém SAS Customer Intelligence 360. Jedná se o platformu pro správu zákaznických zkušeností, rozpočty reklamních kampaní a na ochranu osobních údajů. Řešení poskytuje možnost sdílet potřebné informace prostřednictvím mobilního telefonu, webových stránek, e-mailu nebo jiného online kanálu.

Umělá inteligence vypočítá cenu vstupenky

S podporou analytiky a umělé inteligence probíhá také proces stanovení cen vstupenek na zápasy. SAS Viya pomáhá společnosti AEG Sports optimalizovat proces prodeje vstupenek. Rozhodnutí o tom, kolik fanoušků bude muset zaplatit za sledování zápasu přímo na stadionu, se realizuje na základě analýzy mnoha proměnných, jako je poptávka po lístcích, kapacita zařízení nebo aktuální epidemiologický stav.

Vazba mezi kluby nebo fotbalovými federacemi a fanoušky je jedinečná. S fanoušky nelze zacházet jako s běžnými zákazníky, protože vztah k týmu je pro ně něco velmi osobního. Kontakt s nimi vyžaduje výjimečné odhodlání a citlivost marketingových oddělení. Zpráva určená fanouškům se nemůže omezovat pouze na prodejní nabídku, musí také budovat smysl pro komunitu a vyvolávat pozitivní emoce, na nichž je sport koneckonců založen.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Komentář: Šílenství měnové politiky

Současná měnověpolitická „sezóna“ začala v roce 2022, kdy centrální bankéři v západních vyspělých ekonomikách začali zvyšovat sazby, aby bojovali proti inflaci. Trvalo jim několik let, než se dostali tam, kde jsou dnes. Zda bylo jejich úsilí úspěšné, nám pravděpodobně napoví několik příštích měsíců a další období.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

18. 03. 2024

Analýza: Zpátky do reality – pravidelný příjem v roce 2024

Investování za účelem dosažení pravidelného příjmu se oproti předpandemické době nízkých úrokových sazeb a kvantitativního uvolňování radikálně změnilo. Poprvé po mnoha letech může být úrok na peněžním vkladu lákavou alternativou. „Uložení“ peněz v ultradefenzivní hotovosti však obnáší vlastní rizika a nenabízí žádnou příležitost ke kapitálovému zhodnocení. Rok […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

14. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *