CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

22. 03. 2017

0 komentářů

V roce 2015 a 2016 nejvíce klientů odešlo k Air Bank

 

Zeptali jsme se Čechů, které banky se jim spontánně, bez nápovědy, vybaví. Nejčastěji, v 83 procentech, si lidé vzpomněli na Českou spořitelnu. Podíváme-li se na bankovní reklamy, nejvyšší znalost měla reklama Air Bank. Výzkum GfK potvrdil, že nejvíce klientů má Česká spořitelna. Roky 2015 a 2016 byly velmi úspěšné z hlediska přílivu nových klientů pro Air Bank. Nejsympatičtější bankou roku se stala Česká spořitelna.

Loading



 

Jak si v dnešní době, která nás reklamou bombarduje na každém kroku, vybrat tu správnou banku? Která z nich mi poskytne nejlepší servis, produkty a hlavně bez poplatků za vedení účtu? Nejenom tuto otázku si jistě klade každý, kdo přemýšlí o změně své banky. Proto jsme se zeptali Čechů, které banky a bankovní reklamy znají a kterou banku využívají.

Povědomí o bankách

Účastníkům výzkumu jsme pokládali otázku, jaká banka se jim spontánně vybaví. Mezi nejčastěji jmenovanými bankami byla Česká spořitelna s 83 procenty. Druhou nejčastěji jmenovanou byla Komerční banka. ČSOB s 63 procenty obsadila 3. místo. Mezi top 10 bankami, které lidé zmiňovali, se také dostaly Fio, MONETA Money Bank (bývalá GE Money Bank), mBank, nebo Unicredit Bank. „Odlišnost mezi věkovými skupinami je zejména v tom, že lepší povědomí o větších bankách mají lidé nad 30 let, naopak menší banky oslovily spíše skupiny lidí pod 30 let,“ říká Kristina Hanušová, Sector Leader Financial Services & Technology z GfK.

Bankovní reklama

GfK zjišťovalo ve výzkumu, kterou reklamu z poslední doby si Češi pamatují, ať už se jednalo o reklamu v televizi, rozhlasu, na internetu či billboardech. Pokud si lidé měli vybavit bankovní reklamu (spontánní vybavení), nejčastěji jmenovanou byla Air Bank (30 procent). V první pětici jmenovaných se také umístila Česká spořitelna, MONETA Money Bank, Fio a Komerční banka.

REKLAMA

Kterou banku klienti nejvíce využívají?

Z vybraného seznamu všech existujících bank v České republice respondenti vybírali tu, které jsou klientem. Nejvíce klientů podle studie FMDS má Česká spořitelna (38 procent). S 19 procenty okupuje druhé místo Komerční banka, na třetím místě je ČSOB se 17 procenty. Mezi TOP 10 českými bankami, jejichž produkty lidé využívají, se umístily také Poštovní spořitelna, MONETA Money Bank, mBank, Raiffeisenbank, Air Bank, ING Bank nebo Fio banka.

Ke které bance klienti přicházeli nejvíce v roce 2015 a 2016?

Zajímalo nás, ke které bance klienti přišli buď v roce 2015, nebo v roce 2016. Největší příliv klientů zažila v roce 2015 a 2016 Air Bank. Jako druhou banku, která zažila značný přísun klientů, respondenti uváděli mBank, a třetí příčku obsadila Fio banka. Naopak největší odliv klientů zažila Česká spořitelna. Jako nejčastější důvody pro omezení kontaktu s bankou, nebo její změnu, klienti uváděli všeobecnou nespokojenost a to, že je banka drahá (drahé produkty, vysoké bankovní poplatky).

REKLAMA

Nejsympatičtější banka roku

„Pokud by Češi měli volit nejsympatičtější banku roku, bez ohledu na to, zda jsou jejími klienty, obdržela by zlatou medaili Česká spořitelna s 26 procenty. V těsném v závěsu a druhé místo získala Air Bank. Třetí příčka patří Komerční bance,“ dodává Kristina Hanušová.

Tisková zpráva: GfK

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Pojištění schopnosti splácet přináší jistotu v nejisté době, všespasitelné ale není

Život je plný nejistoty, a ztráta schopnosti pracovat kvůli nemoci nebo úrazu může hned záhy znamenat i výrazný pokles nebo dokonce ztrátu pravidelného příjmu. Pojištění schopnosti splácet je produktem, který dokáže tuhle díru v domácím rozpočtu zacelit – proto jej mají ve své nabídce tuzemské pojišťovny, které […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 03. 2024

Komentář: Šílenství měnové politiky

Současná měnověpolitická „sezóna“ začala v roce 2022, kdy centrální bankéři v západních vyspělých ekonomikách začali zvyšovat sazby, aby bojovali proti inflaci. Trvalo jim několik let, než se dostali tam, kde jsou dnes. Zda bylo jejich úsilí úspěšné, nám pravděpodobně napoví několik příštích měsíců a další období.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

18. 03. 2024

„Zelené akcie“ doplácejí na vysoké úrokové sazby

Zelené akcie čelí zvýšenému tlaku už od chvíle, kdy se po příchodu vakcín proti covidu zotavily komodity a následně vzrostla inflace na nejvyšší úroveň od 70. let. Letošní rok jim měl přinést úlevu. Na jeho počátku promítal trh do cen očekávaný značný pokles sazeb (počítalo se, že Fed […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

08. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *