CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

12. 12. 2013

0 komentářů

Subjekty:

RAIFFEISENBANK SLAVÍ DVACET LET NA ČESKÉM TRHU

 


 

„Za těmito čísly je nezměrné úsilí všech zaměstnanců, kteří bankou za těch 20 let prošli. Mimochodem, máme tady několik kolegů, kteří jsou s bankou celých 20 let od jejího počátku, i to hovoří o síle naší firemní kultury. Nejen těmto, ale všem kolegům, patří ohromný dík za to, jaký úspěšný příběh se jim podařilo v posledních dvaceti letech napsat. Velké díky patří i stovkám tisíc našich věrných a spokojených klientů a v neposlední řadě i akcionářům, kteří nám tento úspěšný růst umožnili a podpoří jej i v dalších letech,“ uvedl k 20letému výročí banky generální ředitel Mario Drosc.

„Jednou z největších výhod české ekonomiky je síla jejích bank, které jsou dobře kapitalizované a likvidní. Jsem velmi pyšný na to, že Raiffeisenbank se během posledních 20 let stala důvěryhodnou značkou a dlouhodobým partnerem našich klientů. Českou republiku považujeme i do budoucna za jeden z našich klíčových trhů a chceme zde dále růst,“ dodal generální ředitel Raiffeisen Bank International Karl Sevelda.

Jak se banka od roku 1993 vyvíjela a měnila?

1993 – Udělení licence od ČNB, první pobočka v Českých Budějovicích, centrála v Praze na Vodičkově. Banka zahajuje činnost jako banka zaměřená primárně na korporátní klienty. Na konci roku 1993 banka vykazuje aktiva ve výši 1,7 miliardy korun, ztrátové hospodaření v řádu desítek milionů korun a zaměstnává 39 lidí.

1995 –  Banka je poprvé v zisku, její zisk dosahuje 25 milionů korun.

REKLAMA

1999 – Raiffeisenbank začíná poskytovat hypotéky, časem se vypracuje mezi jednu ze čtyř nejsilnějších hypotečních bank na trhu a přináší pravidelně na trh řadu unikátních novinek. Mj. byla první bankou, která nabídla hypotéku bez doložení příjmu, hypotéku založenou na obratu podnikatele, variabilní hypotéku. Jako první banka také přestala vyžadovat dokládání faktur při výstavbě, aktuální novinkou je unikátní Rádcova hypotéka.

2001 – První výraznější expanze do retailového bankovnictví, banka mj. spouští internetové bankovnictví a počet klientů se blíží hranici 100 tisíc. Generálním ředitelem banky se stal Kamil Ziegler.

2004 – Generálním ředitelem banky se stává Lubor Žalman, který je hlavním strůjcem úspěchu banky v následujících letech.  Za devět let pod jeho vedením Raiffesienbank mj. úspěšně zvládla fúzi s eBankou, získala řadu domácích i mezinárodních ocenění a výrazně vzrostla a posílila. Zatímco při nástupu Lubora Žalmana činila např. celková aktiva Raiffeisenbank 67 miliard korun, nyní dosahuje velikost banky téměř 200 miliard. Celoroční zisk se zvýšil z 220 milionů v roce 2003 na dvě miliardy.

2006 – Raiffeisenbank kupuje eBanku. Původně internetová eBanka vzniklá na konci 90. let jako Expandia Banka se stává součástí skupiny Raiffeisen, banka díky tomu mj. výrazně zvýší počet svých klientů a zdvojnásobí svou obchodní síť. Klienty tak nově obsluhuje na zhruba 80 pobočkách.

REKLAMA

2008 – fúze s eBankou úspěšně dokončena. Průběh fúze (během které mj. došlo k celosvětově unikátnímu jevu – v náročném období fúze bance rostl počet klientů) oceňují odborníci i široká veřejnost, banka je mj. vyhlášena Bankou roku 2008 v prestižní domácí anketě MasterCard Banka roku, získává i ocenění pro nejlepší banku v ČR od renomovaného časopisu Global Finance. Po skončené fúzi se banka přestěhovala do nových prostor v budově City Tower na pražské Pankráci.

2009 – V rámci většího důrazu na projekty společenské odpovědnosti se RB stává bankovním partnerem sbírkového projektu Pomozte dětem!

2010 – Začíná expanze pobočkové sítě, banka v letech 2010–2011 výrazně rozšíří svou pobočkovou síť a ke konci roku 2011 již klienty obsluhuje na více než 120 pobočkách. Počtvrté za posledních pět let je Raiffeisenbank vyhlášena Nejdynamičtější bankou roku, eKonto je potřetí v řadě nejlepším účtem roku.

2011 – Spuštění nového konceptu privátního bankovnictví pod značkou Friedrich Wilhelm Raiffeisen, který odkazuje na zakladatele skupiny Raiffeisen a jeho myšlenky. FWR přináší na trh českého privátního bankovnictví řadu ojedinělých služeb, např. otevřenou architekturu, nadstandardní investiční poradenství či celosvětově nejprestižnější kreditní kartu MC World Elite, kterou FWR nabízí jako jediná banka v ČR a jedna z méně než 100 bank na celém světě.

2012 – Výrazná produktová obnova s důrazem na kvalitu a nadstandardní poradenství. Banka na trh přináší mj. účet eKonto KOMPLET, kde klient získává všechny služby v rámci jednoho transparentního poplatku, zdarma má např. i výběry z bankomatů po celém světě. Banka dále spouští obsluhu účtu přes chytrý telefon (oceněné za nejlepší finanční aplikaci v anketě Mobilní aplikace 2013) či nové kreditní karty s věrnostním programem a rozšířeným pojištěním.

2013 – Generálním ředitelem Raiffeisenbank se stává Mario Drosc, který v bance působí od roku 2006, nejdříve jako šéf retailového bankovnictví, poté jako zástupce generálního ředitele zodpovědný za všechny obchodní úseky banky.

2013 – Raiffeisenbank je opět vyhlášena bankou s nejvyšší kvalitou obsluhy při prodeji hypoték, je rovněž vyhlášena nejbezpečnějším poskytovatelem úvěrů v průzkumu Navigátor bezpečného úvěru. Tato ocenění podtrhují orientaci banky na kvalitu a nadstandardní poradenství. Raiffeisenbank se v České republice zaměřuje především na prémiové klienty, tedy klienty s vyššími příjmy, kteří mají aktivní zájem o správu svých financí. Banka tak klade důraz především na kvalitu poskytovaných služeb, šíři produktové nabídky a kvalitní poradenství a dlouhodobé finanční plánování. Se silnou pozicí banky v oblasti prémiových služeb a investic souvisí i založení Raiffeisen investiční společnosti.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *