První česká pojišťovna používá ke sjednání pojištění chatbota
AXA Assistance jako první finanční instituce v České republice představuje vlastního chatbota, který dovede sjednat cestovní pojištění. Stačí si s ním vyměnit pár zpráv přes Facebook Messenger. Jako byste říkali kamarádovi: „Jedu v pátek, vracím se za týden, tak mě prosím tě pojisti.“
Stojíte na letišti, za chvíli letíte a najednou vám dojde, že jste zapomněli na pojištění. Normálně byste si na mobilu otevřeli stránky pojišťovny, nově ale máte k dispozici jednodušší řešení. Stačí otevřít Facebook Messenger, vyhledat firemní stránky AXA Assistance a napsat jakoukoli zprávu.
Po zahájení konverzace vás osloví chatbot a zeptá se kdy, kam a na jak dlouho plánujete jet. Poté nabídne několik variant pojištění, a pokud si jednu z nich vyberete, požádá o osobní údaje a další nezbytnosti. Všechny informace v reálném čase zpracuje a na závěr zobrazí přehled pojištění s možností ho jednoduše zaplatit. Celý proces je rychlý a intuitivní. Styl komunikace chatbota navíc odpovídá tomu, jak si mezi sebou lidé na chatu běžně píšou.
„Chtěli jsme celý proces sjednávání trochu zjednodušit a usnadnit lidem výběr vhodného pojištění,“ tvrdí Lukáš Přikryl, vedoucí digitálního marketingu a inovací AXA Assistance. „Náš pojišťovací chatbot doplňuje klasické způsoby sjednávání, například přes webové stránky a podobně. Reagujeme tak na aktuální trend v digitálním marketingu,“ dodává Přikryl.
Chatbota pro AXA Assistance vyvinula softwarová společnost Pragonauts, dříve Mobile Internet.
Tisková zpráva AXA Assistance
toto jsou jen zkoušky, ale za 3 roky nebudeme vědět, zda sjednáváme smlouvu z robotem nebo operátorem:
https://www.the-digital-insurer.com/blog/insurtech-the-rise-of-the-automated-insurance-agent-aka-the-insurtech-chatbot/
Pokud odkaz nefunguje, je to proto, že web investujeme.cz vkládá pomlčky při kopírování odkazu do schránky. Nevím, co se tím sleduje. Aby lidé nemohli číst jiné zdroje?