Neděle 13. června. Svátek má Antonín.

Přichází Bankovní inspektor. Posvítí si na všechny tuzemské banky!

Banky 29.06.2016 | 09:50 0 Komentářů

Konečně se dozvíte, za co opravdu v bankách platíte (Tisková zpráva: Bankovníinspektor.cz)

Zajímá vás, jaká banka je nejlevnější, nebo v jaké platíte zbytečné poplatky? Na kterých pobočkách strávíte hodiny čekáním? Která banka s vámi nemluví otevřeně a mluví v „malých písmenkách“? Skupina Scandal Media Group dnes představila projekt Bankovní inspektor, jehož cílem je odhalit, co můžete od bank očekávat, kdy s námi hrají férově a kolik nás to všechno stojí.  Projekt bude na internetových stránkách www.bankovniinspektor.cz přinášet každý měsíc analýzu jednoho bankovního produktu, testovat bankovní služby a pravidelně zveřejňovat edukativní články o bankovním sektoru. 

Mediálním partnerem projektu  Bankovniinspektor.cz je zpravodajský online deník Bleskove.cz. Do redakce Bleskově.cz přicházejí pravidelně stížnosti a připomínky klientů bank a bankovních institucí na předražené služby nebo nesmyslné poplatky.

 „To byl právě jeden z impulsů pro spuštění projektu Bankovní inspektor, protože nás už nebavila arogance, zejména tuzemských, bank. Některé bankovní služby jsou v ČR i přes nástup dynamické konkurence stále předražené a některé banky místo toho aby pro své klienty služby zlevňovaly, jdou proti proudu a ještě zdražují.  Není pak divu, že i v  celé Evropě roste společenské napětí namířené proti bankovnímu sektoru,“ konstatuje k projektu Karel Vágner, zakladatel Scandal Media Group.

Bankovní sektor, a to nejen v ČR, potřebuje ozdravit. Na poplatcích Češi platí stále tisícikoruny ročně. To je neporovnatelné se zvyky v západní Evropě, kde banky jdou spíše vstříc svým klientům a snaží se nabídnout služby, které budou  výhodné také pro klienty. U nás jsou banky stále v poněkud zvláštním postavení. „Když jdu do banky, pořád si připadám jako na úřadě, jako kdybych úředníka za přepážkou otravoval. To přesně chceme změnit,“ doplňuje Vágner.

Bankovní inspektor do konce letošního roku otestuje přístup pracovníků bank na 12 pobočkách. Dále přinese porovnání, a to nejen cenové, všech základních bankovních služeb. Porovnávat bude ceny standardních bankovních služeb, jako jsou běžné účty, převody peněz, výběry z bankomatů u nás i v zahraničí, nebo poplatky spojené s provozem bankovní karty. V další fázi bude hodnotit náklady spojené s úvěry, ať už spotřebitelskými nebo hypotéčními. Porovnávat bude také úroky na spořicích účtech a alternativní možnosti zhodnocení peněz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.