30. 03. 2015
Subjekty:
Při výběru finanční služby je pro Čechy důležité know-how a tradice značky, v konečném rozhodování však větší roli sehrává výhodnost nabídky
Věhlas značky finančního domu a jeho pověst má pro Čechy význam. Zhruba každý desátý z nás (11 %) nakupuje finanční služby výhradně u renomovaných značek, pro dalších 8 z 10 je značka důležitá, ale rozhodující je celková výhodnost nabídky. Jen pro 12 % respondentů nehraje značka žádnou roli.
Češi mají při volbě finančního produktu jasno i v konkrétních kritériích. Nejdůležitější jsou pro ně výhodné parametry, jako jsou nízký úrok nebo nulové poplatky (97 %), následované transparentními a srozumitelnými informacemi o produktu nebo službě (94 %). V těsném závěsu je pověst finanční nebo investiční společnosti, její tradice a know-how. Menší váhu má doporučení od rodiny a známých, naopak marketingové nabídky v podobě slev, bonusů a dárků hrají při rozhodování spíše podružnou roli.
„Udělat chybu při nakládání s penězi může být pro chod domácnosti velmi nepříjemné. Proto je důležité, aby se lidé při výběru instituce, které svěří důvěru a správu svých peněz, chovali racionálně a s rozvahou. Určitě je dobré sledovat parametry a výhodnost konkrétní nabídky. Nemělo by to však být jediné kritérium, které hraje roli v konečném rozhodování potenciálního investora,“ uvedl Petr Šimčák, ředitel obchodu skupiny Pioneer Investments v ČR a dodal: „Určitým vodítkem při výběru korektní a bezpečné finanční instituce může být její tradice působení na trhu a produktová nabídka, včetně doplňkových služeb, jako jsou konzultace a poradenství.“
„Jsem ráda, že také v České republice můžeme využívat silného zázemí skupiny Pioneer Investments a navázat na úspěšnou tradici značky, která letos slaví již 87. rok svého působení na světových trzích. Věřím, že časem prověřený investiční přístup založený na znalostech je cenným know-how, které nás odlišuje od ostatních a zároveň nám dovoluje dále se rozvíjet a přizpůsobovat potřebám měnícího se trhu,“ doplnila Dana Kryńska, ředitelka Marketingu a PR Pioneer Investments ČR.
Nejvyužívanějším zdrojem informací o finančních službách a produktech je pro více než 80 % Čechů internet. Téměř 40 % Čechů dá na reference od příbuzných a známých a 36 % respondentů získává základní informace v pobočce dané finanční společnosti. „Pro laika může být zrádné i bezmezné spoléhání se na informace z internetu. Ty je dobré prověřit i z jiného zdroje, například konzultací s finančním poradcem nebo sdílením zkušeností dalších osob,“ uzavírá Šimčák.
REKLAMA
Průzkum realizovala investiční skupina Pioneer Investments ve spolupráci s agenturou STEM / MARK v únoru 2015 na vzorku 500 mužů a žen ve věku 18–65 let.