CZK/€ 24.740 +0,06%

CZK/$ 23.522 +0,45%

CZK/£ 28.619 -0,07%

CZK/CHF 24.728 +1,01%

18. 05. 2022

0 komentářů

Při placení se prosím usmívejte. Můžete i mávat

 

Odteď už nebude potřeba u pokladny složitě hledat telefon nebo peněženku. Nový způsob placení v kamenných obchodech si vystačí jen s úsměvem nebo mávnutím rukou. Prověřenou technologii používanou k odemykání chytrých telefonů obličejem nebo otiskem prstu bude nyní možné využívat i k urychlení placení u pokladny. Novinku přináší nový program společnosti Mastercard Biometric Checkout. Jediné, co bude od spotřebitelů vyžadovat, budou oni sami.



 

V rámci dnes oznámeného globálního spuštění programu Biometric Checkout byl představen i technologický rámec, který usnadní zavedení potřebných standardů nového způsobu placení v obchodech všech velikostí, od velkých řetězců po malé rodinné prodejny. Program totiž bankám, obchodníkům a poskytovatelům technologií předkládá soubor norem, které přispívají k zajištění bezpečnosti a soukromí osobních údajů využívaných při biometrickém ověřování plateb.

Z celosvětového průzkumu vyplývá, že 74 procent spotřebitelů se k biometrickým technologiím staví pozitivně. Předpokládá se, že trh s bezkontaktními biometrickými technologiemi bude mít do roku 2026 hodnotu 18,6 mld USD.

„Způsoby, jak platíme, musí držet krok s tím, jak žijeme, pracujeme a obchodujeme. Dostupné způsoby placení proto musí spotřebitelům nabízet možnosti volby spolu s vysokou úrovní zabezpečení. Cílem našeho nového programu je prožitek z nakupování ještě o další stupeň vylepšit jak pro zákazníky, tak také pro obchodníky. Současně chceme poskytovat nejvyšší míru zabezpečení i pohodlí,” řekl Ajay Bhalla, prezident společnosti Mastercard pro oblast Cyber & Intelligence.

Proměna u pokladny

Ke službě biometrického ověření plateb se mohou spotřebitelé zaregistrovat přímo u partnerů programu Biometric Checkout společnosti Mastercard. Registraci mohou provést buďto přímo v obchodě s pomocí obchodníka, nebo i z pohodlí domova prostřednictvím aplikace. Jakmile má spotřebitel své údaje zaregistrovány, nemusí se již u pokladny zdržovat hledáním po kapsách nebo v kabelce. Po kontrole účtu se jen prostě usměje do kamery nebo mávne rukou nad čtečkou, a bude mít zaplaceno. Nová technologie tak zaručuje rychlé a bezpečné placení a současně dává spotřebitelům možnost volby, jakým způsobem chtějí své nákupy platit.

Nezanedbatelné jsou i výhody na straně obchodníků, od urychlení transakcí a zkrácení front u pokladen přes zlepšení hygieny až po vyšší míru zabezpečení. Platební systém lze navíc snadno propojit s věrnostními programy a personalizovanými nabídkami, které spotřebitelům pomohou nalézt zboží, o které by na základě svých předchozích nákupů mohli mít zájem.

REKLAMA

Mezi partnery společnosti Mastercard se řadí firmy jako NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID či Fujitsu Limited. Partneři programu se po celém světě podílejí na zavádění nových technologií v potřebném rozsahu. Řídí se přitom souhrnným rámcem minimálních požadavků a směrnic, které pro účely využívání biometrických údajů k ověřování plateb v obchodech určují parametry zabezpečení, spolehlivosti rozpoznávání biometrických dat i zajištění ochrany osobních údajů.

Tento týden spustí první pilotní provoz společnosti Payface a St Marche. V rámci pilotního projektu nasadí řetězec St Marche technologii společnosti Payface v pěti ze svých supermarketů v São Paulu. Zákazníci těchto supermarketů si své biometrické a platební údaje mohou zaregistrovat pomocí aplikace společnosti Payface. Poté budou mít možnost své nákupy platit pouhým úsměvem pro objektiv kamery, bez potřeby použít platební kartu nebo mobilní zařízení. Spuštění dalších pilotních projektů je naplánováno v zemích Blízkého východu a Asie.

„Společnost Payface rozvíjíme od roku 2018. Naším cílem je změnit způsob, jak lidé platí za své nákupy: vylepšit celý prožitek, aniž bychom jakkoliv ubírali na zabezpečení. Partnerství se společností Mastercard je pro nás vítaným krokem před, který nám umožní rozšířit naše technologie k ještě většímu počtu obchodníků a spotřebitelů. Nakupování tak bude ještě jednodušší a lidé budou moci doslova platit s úsměvem,“ uvedl Eládio Isoppo, generální ředitel společnosti Payface.

Další kapitola v bohaté historii inovací

Spolu s nedávno představenými inovacemi, jako jsou programy Shop Anywhere, Enhanced Contactless (ECOS) či Cloud Point of Sale je program Biometric Checkout dalším příspěvkem společnosti Mastercard k evoluci v placení. Účelem těchto inovací je poskytovat spotřebitelům a prodejcům bezproblémová, flexibilní a bezpečná řešení.

Využívání biometrických údajů společnost Mastercard podporuje dlouhodobě jak v kamenných obchodech, tak i při nakupování online. Jedná se o bezpečný způsob ověřování totožnosti, který spolehlivě nahrazuje hesla a kódy přímo osobou plátce. Ověřování biometrickými údaji, postavené na standardu EMV 3-D Secure, lze při placení využívat s moderními platebními kartami nebo mobilními či nositelnými zařízeními. Biometrické údaje se kromě toho využívají i k ověřování totožnosti při „placení pomocí selfie“ nebo online, kdy se uplatňují další standardy, jako například FIDO (Fast Identity Online).

S pokračujícím rozšiřováním technologií biometrického ověřování po celém světě přispívá společnost Mastercard k tomu, aby všechny zúčastněné strany zachovávaly nejvyšší možnou úroveň zabezpečení a ochrany soukromí spotřebitelů. Program Biometric Checkout se řídí zásadami zodpovědného nakládání s daty společnosti Mastercard. Účelem těchto zásad je zajistit, že si spotřebitelé zachovají kontrolu nad tím, jak se s jejich osobními údaji nakládá, a že budou mít z využívání těchto údajů prospěch.

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Jak umělá inteligence promění finanční sektor?

Umělá inteligence (AI) má potenciál významně transformovat odvětví finančních služeb. Finanční instituce však prozatím teprve převážně hledají vhodné oblasti nasazení AI. Jak mohou zajistit odpovědné nasazení umělé inteligence a získat z ní odpovídající benefity, a současně efektivně překonat související rizika?   Hlavní ekonom Banky CREDITAS Petr Dufek pro […]

Text: Filip Kučera

30. 06. 2022

Už je tady zase! Zlatý rubl

Je to horší než rozzuřené jo-jo, je to horší než nejhorší hity osmdesátých let a dokonce je to horší než bumerang. Pověst o zlatém rublu je zpět. Znovu uráží dobrý vkus posluchačů, tahá uši ekonomů a vyvolává nadšení fandů.

Text: Luboš Smrčka

Foto: Shutterstock

16. 05. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.