CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

23. 10. 2017

0 komentářů

Subjekty:

Přezouváte gumy? Crash test Allianz ukazuje, co způsobí nezajištěné pneumatiky při převozu v kabině

 

Blíží se listopad a s ním i povinnost řidičů přezout letní pneumatiky na zimní. Dobrý záměr se ale může snadno obrátit proti nim, a to už při převozu pneumatik do servisu k výměně. Do zavazadlového prostoru řady aut se totiž pneumatiky nevejdou a řidiči je převážejí nezajištěné, porůznu naskládané do kabiny vozu. Jaké škody si tím mohou napáchat, zjišťovala Allianz ve speciálním crash testu.

Loading



 

„Lidé často přepravují pneumatiky v autě v kufru se sklopenými zadními sedadly. Z hlediska bezpečnosti ani práva to není dobrý nápad, protože v tomto případě není náklad nijak zajištěn,“ uvádí Carsten Reinkemeyer, vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz Centru pro technologie. Co se stane, když takové auto v městském provozu (při rychlosti 40 km/h) čelně nabourá, zjišťoval s kolegy na testovací dráze výzkumného centra v Ismaningu u Mnichova.

„Pneumatiky váží mezi 15 – 20 kg a až 25 kg pro SUV. V případě nehody může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatele. Proto je nesmírně důležité pneumatiky zabezpečit a zajistit, aby se nemohly v prostoru vozidla volně pohybovat,“ uvádí Reinkemeyer. Díky otestování tří scénářů polohy pneumatik jsou výzkumníci schopni nabídnout optimální řešení.

Zavazadlový prostor většiny aut pojme alespoň tři pneumatiky, a toho by měli řidiči v každém případě využít. „Pneumatiky patří do kufru, kde musí být připoutány, ideálně silným popruhem se západkou,“ radí Reinkemeyer. Popruh by neměl pružit. „Pokud se jedno z kol do kufru nevejde, lze jej převézt za sedadlem spolujezdce,“ dodává.

Převážet tedy budete tři připoutané pneumatiky v kufru a jedna pneumatika bude stát pevně zaklíněná v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Ale pozor, na sedadle spolujezdce nesmí zároveň nikdo sedět. U aut se sklopnými zadními sedadly je ještě třeba křížem zapnout zadní pásy – pravý pás do západky levého sedadla a naopak. Zachrání vám to život, pokud by se popruh v kufru při silnějším nárazu uvolnil.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Životní pojištění v hledáčku organizovaných podvodníků

Pojistných podvodů rok od roku přibývá. Největší počet podvodů je tradičně zaměřeno na pojištění motorových vozidel. Vynalézavost podvodníků ale nezná mezí a proto se v poslední době stále více setkáváme s podvody v úrazovém a životním pojištění. Podvádějí klienti, poradci, lékaři i rehabilitační pracovníci. Rozšiřovat se začaly i organizované pojistné podvody. 

Text: Jana Zámečníková

19. 01. 2016

Spoluúčast na havarijním pojištění si dobře spočítejte. Škoda vás může vyjít draho

Ke každému vozidlu je dobré mít i havarijní pojištění. Jak se ale orientovat v pojistkách a jaký vliv na naše rozhodnutí bude mít spoluúčast při sjednané smlouvě? Spoluúčast na škodní události je dvojsečným nástrojem pro mnoho pojišťoven. Na jednu stranu tu máme podstatně levnější havarijní pojištění, na straně druhé ale leží nemožnost hlášení drobné škody.

Text: Jan Lukeš

27. 08. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *