CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.663 -0,22%

CZK/£ 29.501 -0,13%

CZK/CHF 26.030 +0,03%

18. 01. 2019

0 komentářů

Subjekty:

Přes 125 tisíc klientů životního pojištění UNIQA ušetří na daních

 

Během ledna rozesílá UNIQA pojišťovna svým více než 125 tisícům klientů v soukromém životním pojištění informaci o možnosti vystavení daňových potvrzení k uplatnění odpočtu za zaplacené pojistné v roce 2018. Celkové daňově uznatelné pojistné zákazníků dosáhlo loni částky bezmála 538 milionů korun.

Loading



 

Zákazník individuálního rezervotvorného životního pojištění UNIQA bude v daňovém přiznání průměrně odečítat ze základu za loňský rok asi 4.275 korun, tedy jen nepatrně nižší částku než za rok 2017. Trend postupného poklesu průměru je dlouhodobý a způsobuje ho aktuálně vyšší podíl smluv s převahou rizikového pojištění, které není daňově uznatelné, a zároveň postupný úbytek starších smluv s vyšším daňově uznatelným pojistným. Celkový počet rozesílaných potvrzení klesl meziročně o 5 %.

Podle platného zákona lze odečíst od základu daně částku pojistného na soukromé životní pojištění v případě, je-li plátce pojistného současně pojištěnou osobou a je-li smlouva uzavřena minimálně na pět let s výplatou pojistného plnění nejdříve v 60 letech věku klienta. Maximální částka takto uplatnitelného odpočtu je 24.000 korun. Z porovnání se skutečným průměrným odpočtem klientů UNIQA za rok 2018 je patrné, že zákazníci životního pojištění ani zdaleka tohoto maxima nevyužívají.

Potvrzení UNIQA pojišťovny se od letošního roku již nerozesílají hromadně poštou.

Klienti, kteří mají na vystavení potvrzení nárok, jsou rozděleni na 4 skupiny podle způsobu preferované komunikace nastavené z jejich strany.

REKLAMA

 

Skupině 1 bude na jejich mobilní telefon zaslána SMS s informací o tom, že se mohou sami zaregistrovat do klientského portálu myUNIQA a tam si stáhnout svoje daňové potvrzení na rok 2018.

Skupině 2 bude zaslán e-mail s odkazem na nově vytvořenou microsite https://sec.uniqa.cz/dane/, která slouží pro generování daňového potvrzení a pro aktualizaci kontaktů klienta. Je třeba zadat číslo smlouvy a ověřit datum narození. Jakmile zákazník aktualizuje nebo potvrdí své kontaktní údaje, bude mu odeslán e-mail s daňovým potvrzením.

Skupině 3 bude zaslán e-mail s odkazem na zákaznický portál myUNIQA včetně návodu, kde a jak si mohou stáhnout svoje daňové potvrzení na rok 2018.

REKLAMA

Skupině 4 zašle UNIQA poštou dopis s informací o tom, že pro vygenerování daňového potvrzení je potřeba navštívit speciální microsite https://sec.uniqa.cz/dane/. Nebude-li z jakýchkoli důvodů tento postup pro klienta akceptovatelný, může se obrátit na telefonní číslo 483 104 125, kde mu bude vystavení tohoto potvrzení zajištěno.

Nebude-li komukoli takto nastavený postup vyhovovat, lze se v období od 14. 01. do 28. 02. 2019 obrátit na call centrum na čísle 483 104 125, které se získáním daňového potvrzení na rok 2018 pomůže. Do call centra mohou volat i ti zákazníci, kteří chtějí zaslat potvrzení poštou jako v předchozích letech. E-maily s potvrzením nebo písemná potvrzení poštou budou odesílána obratem, nejpozději do 2 pracovních dnů.

V případě jakýchkoliv dotazů se mohou klienti obrátit na e-mailovou adresu zivot@uniqa.cz nebo telefonicky na naší zákaznické lince 488 125 125.

Předkládá-li klient daňové přiznání finančnímu úřadu sám, odpočet zaplaceného pojistného uplatní při vyplnění daňového přiznání, ke kterému přiloží Potvrzení pojišťovny o pojistném zaplaceném na rok 2018 a případně kopii pojistné smlouvy, byla-li sjednána v roce 2018 nově. Lhůta pro podání přiznání je do konce března 2019, resp. června 2019, využije-li zákazník služeb daňového poradce.

Provádí-li za klienta zúčtování záloh na daň jeho zaměstnavatel, podepisuje zákazník u svého zaměstnavatele Prohlášení o dani z příjmů. Pro uplatnění daňových výhod před podpisem Prohlášení doloží potvrzení pojišťovny o pojistném zaplaceném na rok 2018. Musí tak učinit do 15. února 2019.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

daňové přiznání elektronicky

Jak podat daňové přiznání elektronicky?

Termín pro daňové přiznání se blíží, papírově se podává už 2. dubna, tedy v úterý po Velikonocích. Pro elektronické podání budete mít ale ještě měsíc, termín je totiž až 2. května.

Text: Hana Bartušková

Foto: Shutterstock

28. 03. 2024

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *