Neděle 25. července. Svátek má Jakub.

Povinná karanténa za hranicemi – kdo pokryje náklady navíc?

Pojištění 28.06.2021 | 12:45 0 Komentářů

Pandemie Covid-19 dramaticky změnila nejen pravidla pro překročení hranic, ale samozřejmě také potřeby klientů, kteří uzavírají cestovní pojištění. Jeden z nejčastějších problému, se kterým se můžeme při cestování aktuálně setkat, je prodloužení pobytu z důvodu povinné karantény. Kryjí nám náklady, které vynaložíme v rámci času stráveného v zahraničí navíc, pojišťovny?

Pokud se nám pobyt za hranicemi prodlouží z důvodu nařízené karantény, je nutné neprodleně kontaktovat svou pojišťovnu či asistenční službu, kterou poskytuje. Základní náklady na ubytování a stravu by měly být hrazeny místními orgány, jimiž byla karanténa nařízena. „Navíc ale v případě, že má klient uzavřené připojištění Covid-19 u Slavia pojišťovny, hradíme my jako pojišťovna náklady nad rámec povinné karantény, přičemž limity na stravu jsou nastavené na deset tisíc korun a na dopravu stejně tak,“ uvádí Ladislav Bělina, produktový ředitel Slavia pojišťovny. Jedná se také o situace, kdy jsou např. naše COVID testy po celou dobu negativní, takže jsme zcela zdrávi. Musíme však setrvat v daném ubytovacím zařízení či například na výletní lodi kvůli nařízené karanténě pro všechny bez výjimek.

Výše pojistného krytí by pak měla být stanovena zejména na základě dvou rovin, a to destinace a individuálních potřeb. Jednoduše lze říci, že pokud mám nějaký zdravotní problém nebo jen potřebuji mít větší jistotu, nastavím si jednoduše vyšší krytí. „U nás například veškeré smlouvy sjednáváme naprosto na míru osobním požadavkům, a navíc kryjeme náklady spojené s léčbou onemocnění COVID-19 až do plného limitu sjednaných léčebných výloh, což je naprosto ojedinělé,“ doplňuje Ladislav Bělina.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.