07. 09. 2020
Subjekty:
Poštovní spořitelna vylepšuje služby pro seniory
„Kvůli koronaviru vzrostl i mezi staršími občany výrazně zájem o internetové a mobilní bankovnictví, což je nejbezpečnější i nejpohodlnější způsob, jak spravovat své finance. Senioři řeší zároveň specifické potřeby související třeba s důchodem nebo dědictvím. Tohle vše propojuje nová část webu, jejíž obsah budeme neustále rozvíjet, například o názorná videa,“ popisuje ředitel Poštovní spořitelny Přemysl Hanzelka.
Online přes počítač nebo mobil lze nyní vyřídit naprostou většinu bankovních i pojišťovacích služeb. Seniorům také slouží i bezplatná informační linka, jejíž systém automaticky pozná, že volá klient, kterému je 70 a více let a přepojí jej na speciálně vyškoleného pracovníka. Linka vyřizuje zhruba 1100 hovorů týdně.
Kdo potřebuje osobní přístup, může samozřejmě využívat specializované přepážky Poštovní spořitelny na poště, kterých je po celém Česku více než 300 nebo pobočky ČSOB. Specializované přepážky jsou nově vybaveny i tablety, které umožňují klientům online bankovnictví názorně předvést.
Donáška hotovosti zdarma
Zvýhodněný Poštovní účet se službami navíc, mezi něž patří donáška hotovosti domů každý měsíc zdarma nebo zajištění posílání důchodu na účet, je určen pro klienty už od 58 let. Aktivity a služby zaměřené na starší klienty skupina ČSOB neustále rozšiřuje. S Domovem Sue Ryder provozuje web www.neztratitsevestari.cz, kde senioři, ale i jejich blízcí najdou mnoho užitečných informací a mohou se poradit v oblasti právní, sociální nebo finanční.
REKLAMA
Z průzkumu ČSOB vyplývá, že v době jarní karantény starší lidé dbali doporučení bankéřů a vyhýbali se chození na pobočky. Místo toho dávali přednost online bankovnictví, placení i komunikaci. Internetové nebo mobilní bankovnictví pravidelně využívá o 6 % více respondentů než před COVIDem. Na pobočky přestalo chodit 84 procent z dotazovaných, před pandemií to bylo 64 procent. Další desetina návštěvy v bance omezila.