Pondělí 16. září. Svátek má Ludmila.

Pojistné podvody? Lidé je zkouší i ze svých dovolených

Praha, 10. září 2019 – V průměru 260 klientů Allianz pojišťovny nahlásí měsíčně pojistnou událost ze své dovolené a přes letní prázdniny je takových případů dokonce i třikrát tolik. Ačkoliv vyjde denní cestovní pojištění po Evropě v průměru na sto třicet korun, pojistné podvody se nevyhýbají ani tomuto produktu, a tak se i Allianz setkává každoročně s případy, kdy se turisté, kterým vznikla škoda, snaží získat pojistné plnění neoprávněně.  

„Často se setkáváme s případy, kdy si turisté sjednají pojistnou smlouvu až po vzniku škodní události na svých cestách. Nedávno jsme ale například řešili pokus o podvod, kdy klient po obdržení zamítacího dopisu z důvodu chronického onemocnění, doložil novou zmanipulovanou lékařskou zprávu s cílem získat finanční prostředky,“ vysvětluje produktová manažerka Allianz Partners Tereza Čápková.

Před odjezdem na dovolenou by si lidé měli uvědomit, že ambulantní ošetření v zahraničí se pohybuje v rozmezí od několika eur až po několik tisíc eur. Hospitalizace vyjde v průměru na stovky až desetitisíce euro.

„Kromě ošetření musíme počítat i s náklady na případnou repatriaci zpět do České republiky, kdy se náklady odvíjí od typu transportu, jeho dostupnosti a destinaci klienta. Letecký speciál z evropských destinací vyjde na několik set tisíc korun,“ doplňuje vedoucí Medické asistence Allianz Partners Jakub Fiala.

 

Faraonova pomsta z neexistující ordinace

Když k nám dorazilo nezvykle velké množství klientů, kteří byli na dovolené v Egyptě a po návratu uplatňovali pojistné události, týkající se střevních potíží, nejprve jsme to nepovažovali za nijak významnou věc. Tzv. „Faraonova pomsta“, kterou je tato země proslavená, nebývá ničím výjimečným.

Přesto jsme i tyto případy prověřovali, a protože se s nimi setkali také naši kolegové z jiných pojišťoven, šlo v tomto směru o vzájemnou spolupráci. Jejím výsledkem bylo odhalení mnoha pojistných podvodů, spočívajících v dokladování něčeho, co se vůbec nestalo. Klienti měli být ošetřeni v neexistujících zdravotních zařízeních, která jim vydávala faktury za neexistující lékařská ošetření, a ty pak zkoušeli uplatnit hned u několika pojišťoven v České republice, se kterými předtím uzavřeli cestovní pojištění. Nebylo výjimkou, že organizátoři těchto podvodů dokonce požadovali pojistné plnění pro několik osob, které pojistili bez jejich vědomí.

 

Zázračné vyléčení po kolapsu v Guineji

Kolaps organismu, bezvědomí a ošetření v nemocnici v Guineji za nemalé finanční prostředky nám oznámil muž z Brněnska. Konkrétně šlo o dvanáctidenní hospitalizaci, která v této exotické destinaci přišla na 10 tisíc euro.

Divné však bylo, že po návratu u něho došlo k zázračnému vyléčení, takže už v České republice nešel na žádnou lékařskou kontrolu. To byla první indicie, která ho prozradila. Naši specialisté vzápětí zjistili, že smyšlenou pojistnou událost se snažil uplatnit hned u sedmi pojišťoven najednou. Jeho lékařské zprávy i faktury za ošetření byly padělané. Na guinejské klinice nikdy nebyl ani jako návštěvník, natož pacient.

 

Do konce září navíc Allianz poskytuje na sjednání cestovního pojištění 20% slevu na webu bit.ly/CestovkoOdAllianz a 25% slevu v rámci aplikace Allianz CZ.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.