CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

14. 12. 2016

0 komentářů

Podle odborníků nastává vhodná doba na nákup diamantů

 


 

Výhled do budoucna

Není pravděpodobné, že zbytek tohoto roku a rok následující bude z globálně ekonomického hlediska “hvězdný” nebo že by nastal neočekávaný boom v nákupech diamantových šperků. Důležité ale je, že pro vývoj ve střednědobém až dlouhodobém horizontu má diamantový průmyslu pevné a stabilní základy. V tomto smyslu se vyjádřil Bruce Cleaver, CEO společnosti De Beers, významného celosvětového hráče, který udává trendy v celém odvětví.

Dalším faktorem je výsledek prezidentské volby v USA. Diamantový i šperkařský průmysl bude z nových poměrů, které přinese vítězství Donalda Trumpa, pravděpodobně profitovat. Na jednu stranu bychom se měli díky snižování daní a zvýšení domácí zaměstnanosti dočkat růstu disponibilního příjmu střední třídy i zvýšení počtu bohatších spotřebitelů, na straně druhé bude globální nejistota zvyšovat poptávku po investičních diamantech jako uchovateli hodnoty. “Od začátku roku 2015 díky různým prvkům nestability cena zlata překročila dokonce hodnotu 1 300 USD/oz a vždy na takovýto nárůst reaguje i cena a zájem o diamanty. Jsem tedy přesvědčený, že globální ekonomická nejistota, která nyní ovládne investiční trhy, zvýší zájem o investiční diamanty,” říká Luboš Říha, majitel DIC.

Jak u investičních kamenů?

Pro nákup investičních kamenů je díky nižším cenám a předpokládanému růstu poptávky vhodná doba. Navíc v dlouhodobém horizontu nabízí stabilně zajímavý výnos. “Diamanty jsou jistota, která skvěle vyváží a doplní dynamické investice v investičním portfoliu. Pokud lidé nechtějí sledovat krátkodobé výkyvy ceny a spekulovat, pak je optimální investice v řádu 10 až 15 procent z disponibilního majetku, tedy volných peněz,” vysvětluje Říha a dodává: “V současnosti nabízíme široké spektrum investičních kamenů, takže si jistě vybere dle svých možností a preferencí každý investor.”

REKLAMA

Proč lidé nakupují diamanty?

V podstatě ze dvou důvodů. Pro zákazníky mají silnou emocionální hodnotu – spojenou s významnými událostmi v jejich životě – a stále věří v jejich hodnotu, která časem jen roste. ”Častým důvodem, proč zařadit diamant do svého investičního portfolia, je také touha lidí diamanty vlastnit, cítí k nim silný emoční vztah. Kromě investiční hodnoty, kdy může také fungovat jako generační uchovatel hodnoty, oceňují i hodnotu estetickou a hmatatelnost tohoto reálného aktiva,” podotýká Říha.

Nutné jsou inovace a marketing

Pro další nastartování pozitivního vývoje poptávky po diamantech se v první řadě musí změnit styl koncového prodeje a marketing. Tedy samotné oslovení klienta a způsob vyvolání touhy po šperku. Klíčovou skupinou pro marketingové “opečovávání” jsou millennials. Mileniálové jsou individualisté, jsou digitálně gramotní a rádi se svými “brandy” interagují. Kromě brandu je důležitý i aspekt etického zdroje. Jsou orientováni na zážitky, ne na věci. Proto v marketingu musí být komunikovány primárně emoce, prožitek, svobodné rozhodnutí nenásledovat klasické schéma životního cyklu. Jeden reklamní spot na diamantové šperky dokonce začíná sloganem “Možná si ho vezmu, možná ne”, popírá tak klasické sdělení o zásnubních a snubních špercích. Přes toto jejich odlišné vnímání světa jsou diamanty i v této skupině vnímány velice prestižně. Z výzkumu společnosti De Beers mezi 75 tisíci ženami ze skupiny millennials na čtyřech klíčových trzích – v USA, Číně, Indii a Japonsku – jasně vyplynulo, že diamant je pro ně důležitý dar a že by si jej rády kupovaly samy. Že diamanty mají dobrý zvuk napříč generacemi, dokazuje i fakt, že při testování staronového sloganu “A Diamond is Forever” velice dobře rezonoval právě mezi mileniály.

Tisková zpráva: DIC

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Mohou investoři najít ziskovost v akciích obranného průmyslu

Investoři často hledají výnosy v akciích obranných společností v období zvýšeného geopolitického napětí, jelikož jsou tyto společnosti připraveny těžit ze zvýšených vládních výdajů na obranu a bezpečnostní opatření. V roce 2024, kdy geopolitické napětí stále pokračuje, by akcie obranných společností mohly být pro investory atraktivní příležitostí. Zde […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 03. 2024

Komentář: Šílenství měnové politiky

Současná měnověpolitická „sezóna“ začala v roce 2022, kdy centrální bankéři v západních vyspělých ekonomikách začali zvyšovat sazby, aby bojovali proti inflaci. Trvalo jim několik let, než se dostali tam, kde jsou dnes. Zda bylo jejich úsilí úspěšné, nám pravděpodobně napoví několik příštích měsíců a další období.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

18. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *