CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

04. 07. 2017

0 komentářů

POČET ŽEN VE VEDENÍ ČESKÝCH FIREM JE NEJNIŽŠÍ ZA POSLEDNÍCH PĚT LET

 

Ve vrcholovém managementu největších českých firem se ženy uplatňují nejhůře za posledních pět let. Zatímco v roce 2014 na nejvyšších řídících místech působilo 30 procent manažerek, koncem loňského roku jich bylo necelých 27 procent. Ženy se v roce 2016 nejčastěji prosazovaly v personalistice (77 procent), a s výrazným odstupem také ve financích (47 procent) a marketingu (45 procent). Naopak IT a pozice generálního ředitele je stále doménou především mužů – v čele IT pracuje jen pět procent žen a pouze osmi procentům velkých tuzemských firem šéfuje žena. Informace vyplývají ze specializované databáze Manažeři velkých firem společnosti Bisnode, která obsahuje informace o téměř 5 000 nejvýznamnějších či největších společností v ČR s více než 18 000 kontaktními osobami.

Loading



 

„Na databázi Manažeři velkých firem naši klienti oceňují především telefonicky ověřené kontakty na osoby s rozhodovací pravomocí,“ říká ředitel Bisnode Jiří Skopový s tím, že uživatelům databáze umožňuje kontaktovat přímo klíčové pracovníky firem, aniž by se museli komplikovaně provolávat přes recepce. „Tím výrazně šetří čas,“ dodal Jiří Skopový.

„Detailnější analýza databáze Manažeři velkých firem ukázala, že podíl žen ve vrcholovém managementu největších a nejvýznamnějších českých firem v roce 2016 dosáhl 26,71 procenta a je na nejnižší úrovni za posledních pět let. To však neplatí pro oblast financí, marketingu a nejvyššího vedení, kde je zastoupení manažerek historicky nejvyšší,“ uvedla analytička Bisnode Petra Štěpánová. „Přítomnost žen na významných manažerských pozicích stále výrazně pokulhává za průměrem Evropské unie, a od roku 2014, kdy v ČR dosáhla historického maxima 30 procent se dokonce snížila o víc než tři procentní body, a to přes to, že celá řada nezávislých studií dokazuje, že ženy ve vedení přispívají ke stabilitě a ziskovosti společností,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

 

 

Podíl žen ve vrcholovém managementu největších českých firem v ČR

2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
finance 28,23 % 31,13 % 34,82 % 45,17 % 42,35 % 44,04 % 38,52 % 47,14 %
IT 5,97 % 5,09 % 4,26 % 3,16 % 3,12 % 3,28 % 3,78 % 5,15 %
marketing 25,47 % 33,27 % 37,15 % 41,64 % 40,98 % 40,72 % 35,47 % 45,10 %
obchod 13,02 % 12,10 % 11,72 % 15,91 % 13,79 % 17,06 % 15,94 % 15,63 %
personalistika 57,11 % 64,69 % 69,87 % 79,34 % 78,47 % 79,46 % 75,90 % 77,10 %
vrcholové vedení 3,83 % 4,71 % 4,97 % 5,51 % 5,04 % 6,14 % 5,82 % 8,04 %
celkem 22,22 % 25,04 % 26,25 % 29,57 % 28,06 % 30,07 % 27,95 % 26,71 %

Tiková zpráva Bisnode

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Manažerské nástroje, které se budou hodit

Rok 2017 je z pohledu finančního poradenství rokem usazování loňských legislativních změn. Jde o především o životní pojištění a spotřebitelské úvěry včetně hypoték. Jak se vyrovnat se změnami v pozici manažera?

Text: Petr Koštěl

11. 01. 2017

Tipy pro manažery: Není workshop jako workshop a kdy nemá manažer ztrácet čas?

Ženou vás šéfové na workshopy? Dostali jste pozvánku na setkání s bankovními manažery či pojišťovacími makléři doplněné o workshop? Místo zajímavé události vás však čekalo jen nudné klábosení a monolog vystupujícího? Dnes není bohužel výjimkou, že pod tímto slovem najdete obyčejný seminář či přednášku opepřenou jen pár aktivitami. Kdy tedy neztrácet čas?

Text: Olga Medlíková

13. 02. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *