CZK/€ 25.230 -0,02%

CZK/$ 23.714 +0,00%

CZK/£ 29.540 +0,02%

CZK/CHF 26.023 +0,17%

15. 06. 2022

0 komentářů

Plně digitální MONETA: spouští nový rodinný účet, online hypotéku i možnost zrušení produktů a služeb na dálku

 

MONETA Money Bank se podle společnosti Deloitte řadí do prvních 10 % top digitálních bank na světě, podle květnového srovnání společnosti Market Vision je navíc na tuzemském trhu jednoznačným digitálním lídrem. V České republice je premiantem v nabídce plně online nabízených produktů a služeb: digitálně již pokrývá celých 98 % svého portfolia. Toto léto zavádí inovace, které ji k plné digitalizaci významně posunou. Jsou mezi nimi hypotéka online, možnost digitálního zrušení běžného účtu či stavebního spoření nebo v českém prostředí zcela unikátní verze rodinného účtu.

Loading



 

Prostřednictvím oceňované mobilní aplikace Smart Banka se aktuálně odbavuje již 85 % veškerých interakcí mezi klientem a bankou: ze všech sjednaných spořicích nebo cizoměnových účtů tvoří objem takto sjednaných produktů téměř 60 %, úvěry online si pak klienti Monety ve Smart Bance a Internet Bance sjednávají v 68 % případů ze všech v bance čerpaných úvěrů. Roční objem peněz, směněných v Online směnárně Smart Banky, činil ke konci letošního května 6,5 miliardy korun.

 „Ústředním bodem při rozvoji služeb banky je dnes klient-uživatel, který je pro nás zároveň důležitým partnerem při vývoji, kdy intenzivně využíváme jeho zpětnou vazbu a podněty. Úvodní stránka aplikace Smart Banka má dnes 50 přehledných funkcí a celou řadu služeb, které lze sjednat na jedno kliknutí,“ říká Jakub Komenda, šéf digitálních kanálů MONETA Money Bank. Právě jeho tým tvoří jednotlivé funkcionality aplikace na základě vlastního výzkumu potřeb uživatelů, na kterém banka spolupracuje přímo se svými klienty.  Využívá k tomu také vlastní in-house laboratoř uživatelských zkušeností, tzv. UX LAB.

SMART BANKA PRO CELOU RODINU

Intenzivní výzkum hrál zásadní roli i při vývoji nového Rodinného účtu – tentokrát byli mezi dotazovanými rodiči s dětmi. „S příchodem tohoto produktu se stává Smart Banka aplikací pro celou rodinu. S kompletní kontrolou lze zřídit aplikaci a kartu pro dítě od osmi let, nastavit limity, sledovat a schvalovat platby, případně uzamknout účet,“ vysvětluje Jakub Komenda s tím, že Rodinný účet, který provází děti od prvního kontaktu s financemi až k dospělosti, lze snadno založit online s rodným listem, občanským průkazem nebo pasem dítěte.

Doslova na tři kliknutí lze nyní ve Smart Bance založit termínovaný vklad s úrokem až 5 % ročně, jednoduše si sjednat penzijní připojištění a lze v ní zobrazit detaily karty, kterou tak klienti nemusí při každé platbě na internetu složitě hledat v peněžence.

HYPOTÉKA ONLINE: HYPOTÉKA NA PÁR KLIKŮ

Ojedinělý projekt na českém bankovním trhu pro refinancování hypoték – Refinanso – které MONETA představila v lednu 2020, se ukázal být extrémně úspěšný. Jen během loňského roku refinancovali klienti prostřednictvím platformy Refinanso.cz celou 1/5 všech hypoték, sjednaných u MONETA Money Bank, tržní podíl na celkovém objemu refinancovaných hypoték v České republice pak s objemem 9,22 miliard korun činil 10 %.

REKLAMA

Banka nyní posouvá svůj technicky vyspělý hypoteční servis ještě dál a spouští službu Hypotéka.cz. Díky ní si lze hypotéku snadno sjednat online z pohodlí domova. „Jde o první zcela online hypotéku za účelem koupě nemovitosti na českém trhu. Hlavní inovací je možnost získání tzv. hypotečního certifikátu, který klientům garantuje úvěr ještě předtím, než vyhledají nemovitost. Následuje online ocenění nemovitosti a digitální ověření totožnosti například pomocí Bank ID. Posledním krokem je pak podpis úvěrové smlouvy pomocí SMS,“ vysvětluje Matěj Novák, senior manažer hypoték a externí distribuce Skupiny MONETA s tím, že následná správa úvěru, jako je například čerpání úvěru, mimořádná splátka či předčasné splacení probíhá v internetovém bankovnictví Monety, Internet Bance. Mimořádnou splátku, předčasné doplacení nebo refinancování lze navíc řešit také prostřednictvím aplikace mobilního bankovnictví Smart Banka.

PLATBY NA TELEFON UŽ BRZY

MONETA jako první banka umožní svým klientům již od září platby na telefonní číslo včetně integrace zasílání plateb v aplikaci Zprávy na iOS nebo Kontakty na Androidu. Smart Banka bude navíc rozšířena o funkci výhledu zůstatků, která na základě historie plateb zobrazí zůstatek až na měsíc dopředu nebo přehledně zaeviduje všechna předplatná doplněná o ikony většiny hlavních předplatitelských služeb v Česku. Nejoceňovanější česká aplikace nabídne i nový pohled na pojištění včetně snadného hlášení pojistných událostí přímo přes Smart Banku.

SNADNÉ RUŠENÍ SLUŽEB A ÚČTŮ

Z mezinárodního srovnání Deloitte Digital Maturity vyplývá, že české banky mají rezervy v digitálním ukončování produktů a služeb. MONETA již nyní umožňuje online a bez kontaktu s bankéřem zrušit produkty, jakými jsou stavební spoření, úvěry, hypotéky, pojištění, spořicí účty a rodinný účet. Na přelomu září a října v tomto banka pokročí ještě dál a umožní online zrušení běžného či cizoměnového účtu, penzijního spoření nebo kreditní karty. „Jako si klient na pár kliků službu založí, může ji stejně snadno vypovědět. I o tomto by měla být přístupnost moderní digitální banky, která by měla mít inkluzivní charakter,“ dodává Jakub Komenda s tím, že kromě toho je Smart Banka vyvíjena také pro nevidomé
a slabozraké.

MODERNIZACE POBOČKOVÉ A BANKOMATOVÉ SÍTĚ

Během uplynulých 12 měsíců prošlo kompletní rekonstrukcí patnáct poboček, dalších 84 se pak dočkalo modernizace. Banka také investovala do obnovy své bankomatové sítě, když ve 192 případech vyměnila staré bankomaty za nejnovější přístroje poslední generace včetně tzv. vkladomatů. Do modernizace pobočkové a bankomatové sítě investovala MONETA od začátku roku 2021 celkem 230 milionů korun, z čehož 124 milionů tvořily investice do bankomatů.

Aby byly nově modernizované pobočky komfortní pro všechny klientské skupiny, začala MONETA při plánování rekonstrukcí svých poboček využívat unikátní švýcarskou pomůcku pro navození pocitu stáří, takzvaný gerontooblek. Patnáctikilovou vestu, speciální sluchátka, brýle a rukavice, simulující zatuhlost kloubů, pískání v uší, šedý zákal nebo třes rukou, financovala MONETA vloni na jaře pro neziskovou organizaci ADRA v rámci svého grantového programu. Oblek, kterého je v Česku jen několik kusů, tak má po dohodě s výše uvedenou organizací k dispozici při plánování toho, aby budoucí zrekonstruované pobočky byly vstřícnější nejenom k seniorům ale ke všem ostatním klientům, kteří těmito zdravotními problémy trpí.

„Naší misi digitální transformace jsme započali v roce 2016. V průběhu následujících let jsme stáli
u zrodu všech druhů bezkontaktních plateb v Česku a mnoha dalších inovací. Do sedmi let chceme být plně digitální bankou za využití všech dostupných technologií, jako je platební prostředí coby platforma spojená se státem, virtuální asistenti nebo rozšířená realita. Nejde jen o špičkový klientský servis, ale také o efektivní eliminaci uhlíkové stopy v souladu s naší ESG strategií,“
uzavírá Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva MONETA Money Bank.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *