Neděle 20. června. Svátek má Květa.

Platební brána Barion zaznamenala v rodném Maďarsku masivní růst, teď pozornost obrací na český trh

Podnikání 01.06.2021 | 12:00 0 Komentářů

Po úspěšném maďarského trhu v minulém roce se data-driven online platební platforma Barion soustředí na mezinárodní expanzi. Unikátní byznys model kombinující fintech, big data a adtech pomohl společnosti dosáhnout rekordního objemu zpracovaných plateb ve výši 830 milionů korun měsíčně a téměř trojnásobného růstu oproti roku 2019.  Aktuálně platební bránu Barion Smart Gateway používá v regionu CEE přes 11 000 obchodníků a v Maďarsku, kde vznikla, obsluhuje 60 % trhu. Svou pozornost teď Barion obrací na e-commerce velmoci Česko a Slovensko, kde plánuje do konce roku zdvojnásobit počet e-shopů implementujících jeho řešení.

„Díky našemu data-driven řešení mohou e-shopy prodávat více s nižšími náklady. Jsme integrováni do většiny známých řešení poskytovatelů e-shopů či e-faktur jako Shoptet, Fastcentrik, Superfaktura, Shopify, Webereal, WebCzech a spolupracujeme s mnoha dalšími. Barion mimo jiné podporuje také české a slovenské bankovní převody,“ říká Sándor Kiss, zakladatel a CEO Barionu a současně ředitel vývoje platformy.

Obchodníci, kteří platební platformu Barion využívají, netěží jen z nízkých poplatků, ale díky bezpapírovému video KYC ověření také z rychlé implementace. Navíc mají přístup k důležitým metrikám svých e-shopů skrze Barion Metrics, nástroj poskytující cenné informace o zákaznickém chování a tržních datech. Tato data obchodníci získávají díky Barion Pixelu, který jednoduše implementují na svůj e-shop.

„Barion Pixel je základní součástí celého našeho platebního řešení. S jeho plnou verzí Barion Full Pixel mohou obchodníci zpracovávat zákaznické metriky a těžit ze svých vlastních dat maximum informací,“ vysvětluje Sándor Kiss.

Zatímco v České republice přes 35 % zákazníků preferuje u svých e-commerce objednávek online platby kartou, v Maďarsku je stále nejčastějším typem plateb dobírka (29 %) následovaná nekaretními online transakcemi. Dle Sándora Kisse je tento rozdíl způsoben zejména faktem, že mnoho Maďarů dostává svůj plat v hotovosti. Online platby kartou se tak na tamním trhu zatím pohybují na 28 %. Maďarská e-commerce nicméně zaznamenala zejména v loňském roce značný růst, její obrat vyrostl v porovnání s rokem 2019 téměř o 40 %, na 66 miliard korun a její podíl na celkových retailových prodejích vyrostl na 8 % (V ČR je to 13 %).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.