Sobota 10. dubna. Svátek má Darja.

PayU: Online platby meziročně posílily na 25 %, nejvíce rostly online platby kartou, ale Češi nezapomněli ani na oblíbená tlačítka

Banky 23.04.2015 | 17:03 0 Komentářů

Trh s online platbami meziročně nebývale posiluje. Podle dat platební brány PayU v ČR dosáhl jejich podíl na celkovém objemu e-commerce 25 %. Nejvíce Češi platili online kartou, kterou si ke své online platbě vybralo 78 % nakupujících. Zákazníci ale neopustili ani typická platební tlačítka – meziročně vzrostl objem nákupů placených tlačítky o 33 %. Chuť platit online se projevila také ve výsledcích PayU v ČR, které v roce 2014 dosáhlo obratu 5,1 miliard korun a stalo se tak v online platbách trojkou na bankovním trhu, s podílem s 23 %. (Tisková zpráva: PayU)

Růst podpořily online platby za služby

„Na růstu online plateb se výrazně podílely služby placené online. Ty letos dosáhly 21 miliard, což je už třetina obratu e-shopů. V roce 2015 dosáhnou 26 miliard korun a očekáváme, že díky tomu porostou online platby ještě výrazněji,“ doplňuje Gabriel Kalapoš, ředitel PayU v ČR. Ve službách dosahují online platby až 60% podílu nad ostatními platebními metodami. V některých kategoriích, např. on-line obsah a předplatné on-line médií, je pak podíl i vyšší. „Mnoho služeb, které se dnes prodávají na internetu je spotřebováno přímo při jejich nákupu, typicky třeba sázky. Významnou roli hraje i fakt, že služby zpravidla nejsou hmotného charakteru. Například pojištění, licence, apod. není nutné doručit offline,“ vysvětluje vysoký podíl online plateb ve službách Gabriel Kalapoš.

Na e-shopech se online platby stávají alternativou dražších a méně komfortních metod typu dobírka. Oblíbená je hlavně platba kartou, která roste i díky bezkontaktním kartám v offline světě.

Díky růstu celé kategorie služeb i stabilnímu růstu e-shopů se PayU podařilo dosáhnout v roce 2014 obratu 5,1 miliardy korun. PayU se zároveň stalo třetím největším hráčem na trhu s online platbami (po České spořitelně a ČSOB) s celkovým podílem 23 %.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.