Úterý 03. srpna. Svátek má Miluše.

On-line nákupy – úskalí kolem balíčků

09.04.2018 | 14:02 0 Komentářů

„Víš, jak jsem si kupovala přes internet tu voňavku od Armaniho? Tak si představ, že včera, když jsem byla v práci, tak mi zničehonic volal kurýr, že stojí před barákem. Přitom nepřišla žádná esemeska, nikdo předem nezavolal. Prostě nic. Hrůza. Copak si myslí, že nemám na práci nic jiného než dřepět doma a čekat, až milostivě přijedou?!“

Také se vám už něco podobného stalo? A také jste v duchu nebo dokonce nahlas spílali kurýrovi? Možná neprávem. Problém totiž mohl vzniknout jinde – už v e-shopu. „Přepravu zásilky objednává u dopravce e-shop a ten je odpovědný za to, jakým způsobem budeme zásilku doručovat,“ vysvětluje Lukáš Novotný, obchodní ředitel společnosti Geis Parcel CZ, která zajišťuje přepravu pro celou řadu
e-shopů.

Lukáš Novotný, obchodní ředitel společnosti Geis Parcel CZ

Způsoby doručení zásilky jsou dva – doručení přímo k vám domů neboli služba B2C a doručení do firmy, odborně B2B. Rozdílů je mezi nimi více, nicméně pro e-shopy je tím zásadním rozdíl v ceně. Doručení do firmy je totiž levnější.

„Pokud e-shop objedná správně, tedy uvede, že se jedná o balík na soukromou adresu, přijde vám od nás e-mailem nebo formou SMS automaticky informace, že jsme balík převzali, kdo vám ho posílá a kolik budete platit. Zároveň vám nabídneme další služby, jako sledování pohybu zásilky nebo třeba možnost přesměrování balíku na výdejní místo Geis Point. V den doručení pak přijde informaci s časovým oknem, během kterého balík budeme doručovat, a také telefonní číslo na řidiče. Příjemce se tak může domluvit přímo s ním,“ popisuje Lukáš Novotný.

 

Zásilky na firemní adresu, tedy ty doručované v režimu B2B, tolik služeb nezahrnují. „Nevztahují se na ně žádná automatická avíza ani možnosti přesměrování na výdejní místa,“ říká Novotný a zdůrazňuje, že do firem se doručuje výhradně během pracovní doby, takže se není třeba nijak blíže domlouvat na doručení.

„Pokud e-shop šetří a objedná si u nás pouze B2B doručení, ochudí své zákazníky nejen o průběžné informace o zásilce, ale ,sebere´  jim možnost zaregistrovat balík do soutěží na webu baliky.cz a hlavně možnost přesměrovat si jej do výdejního místa. Přitom obliba doručení na výdejní místa stále roste,“ připomíná Novotný a dodává, že Geis má v České republice téměř 500 výdejních míst Geis Point s dobrou dostupností a výhodnou otevírací dobou.

„Příjemce si tedy může nechat doručit balík do nejpříhodnějšího místa a vyzvednout si ho tehdy, když se mu to hodí. Balíky zůstávají v Geis Pointu sedm dní, během nichž pošleme příjemci až tři avíza s upozorněním,“ dodává Lukáš Novotný.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.