Pátek 25. září. Svátek má Zlata.

Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com, je hlavní tváří evropského výběru technologických talentů 30 pod 30

Investice 23.01.2018 | 17:56 0 Komentářů

Oliver Dlouhý, zakladatel a CEO online vyhledávače a prodejce letenek a služeb pro cestovatele Kiwi.com, byl americkým časopisem Forbes zařazen do prestižního žebříčku 30 under 30 Europe 2018. Ten vyzdvihuje nejtalentovanější evropské osobnosti ve věku do 30 let v řadě odvětví od zábavy přes finance po technologie. Oliver Dlouhý se stal hlavní tváří poslední zmíněné sekce Technology.*

Společnost Kiwi.com byla založena jako start-up čtyřiadvacetiletým Oliverem Dlouhým v Brně roku 2012. Kiwi.com je inovativním celosvětovým vyhledávačem letenek zaměřujícím se na kombinace letů nespolupracujících aerolinek, tzv. virtuální interlining (propojování).

První letenky společnost prodala v březnu 2013 v desítkách kusů, zatímco dnes její měsíční obrat dosahuje více než 1,5 miliardy korun (60 milionů eur) při průměrných 8 000 objednávkách denně. Kiwi.com se stalo nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě za rok 2017, když zvítězilo v žebříčku Deloitte Technology Fast 50. Společnost se rovněž umístila na 7. příčce v žebříčku 2017 Deloitte Technology Fast 500 pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky coby nejlépe hodnocená česká firma v historii Deloitte Technology Fast 500 EMEA.

Za poslední 4 roky její tržby vzrostly o 7 165 % na více než 8,5 miliardy korun (332 milionů eur) v roce 2016. Na rok 2017 Kiwi.com plánovala tržby v hodnotě 17 miliard korun (680 milionů eur).

Kiwi.com sestavuje kombinované itineráře pomocí dat získaných od řady poskytovatelů, leteckých společností a třetích stran. Kiwi.com spolupracuje v současnosti s více než 600 leteckými společnostmi a díky nové technologii od společnosti Amadeus obohatila svou databázi o dalších 750 milionů předem vypočtených leteckých kombinací, čímž výrazně zvýšila počet itinerářů, které dokáže vytvořit, zejména na mezikontinentálních trasách.

Cestovatelům tak nabízí ještě konkurenceschopnější ceny, dobu odezvy v pouhých milisekundách a nekompromisní přesnost. Společnost má kromě Brna pobočky po celém světě – například v Kyjevě, Bělehradě, Splitu, Manille, Durbanu, Ta-lienu, Barceloně nebo v Suvě. Kiwi.com dnes globálně zaměstnává více než 1 700 lidí.

Video spot Olivera Dlouhého pro evropský žebříček Forbes 30 pod 30 ke zhlédnutí zde (v angličtině): https://www.forbes.com/video/5715762613001/

Zdroj: Forbes.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.