Nejvstřícnější bankou za rok 2016 se stala poprvé v historii hodnocení Air Bank. Tato banka nahradila na první pozici Fio banku, která byla v minulosti pětinásobným vítězem tohoto hodnocení. Na třetím místě se usadila Equa Bank.
Air Bank nahradila po pěti letech na prvním místě dosud vítěznou Fio banku a obdržela od odborné poroty, serveru bankovnipoplatky.com a veřejnosti celkové průměrné roční hodnocení 81,9 procent. Jen o jednu desetinu procenta méně získala druhá Fio banka, která obdržela hodnocení 81,8 procenta. S odstupem se na třetím místě umístila Equa Bank se 76,5 procenty.
Na prvních třech nejlepších pozicích se umístily tři nízkonákladové banky. Z tradičních bank se nejlépe umístila Komerční banka na pátém místě, následovaná UniCredit Bank na místě šestém.
Výsledky minulých ročníků projektu hodnocení Nejvstřícnější banka:
Nejvstřícnější banka 2010 | Nejvstřícnější banka 2011 | Nejvstřícnější banka 2012 | Nejvstřícnější banka 2013 |
(1) GE Money Bank 65,51 % | (1) Fio banka 71,49 % | (1) Fio banka 72,78 % | (1) Fio banka 72,41 % |
(2) Poštovní spořitelna 64,12 % | (2) UniCredit Bank 67,77 % | (2) mBank 68,88 % | (2) Air Bank 71,96 |
(3) Raiffeisenbank 63,33 % | (3) GE Money Bank 67,06 % | (3) Air Bank 68,69 % | (3) UniCredit Bank 68,87 % |
Nejvstřícnější banka 2014 | Nejvstřícnější banka 2015 | Nejvstřícnější banka 2016 | |
(1) Fio banka 79,2 % | (1) Fio banka 80,1 % | (1) Air Bank 81,9 % | |
(2) Air Bank 75 % | (2) Air Bank 79,6 % | (2) Fio banka 81,8 % | |
(3) UniCredit Bank 71,9 % | (3) Equa Bank 76,4 % | (3) Equa Bank 76,5 % |
Zdroj: www.vstricnabanka.cz
Air Bank zabodovala s novinkami
Air Bank v průběhu roku postupně své hodnocení zvyšovala až na 83,9 procenta v posledním čtvrtletí roku 2016. Tato nízkonákladová banka přitom patřila mezi nejinovativnější banky na tuzemském trhu a byla po celý rok velmi dobře vidět.
Banka je také velmi oblíbená u veřejnosti, která jí tradičně dobře hodnotí. Stejně tak byla banka úspěšná u hodnocení serverem Bankovnipoplatky.com, který boduje banky z pohledu výše poplatků a přehlednosti sazebníků. Air Bank je z tohoto pohledu třetí nejvstřícnější bankou, hned za Equa Bank a Fio bankou.
„Banka rozšiřuje celorepublikově síť svých bankomatů, kde její klienti mohou vybírat hotovost bez poplatků, včetně využívání bezkontaktních výběrů“, hodnotí Air Bank porotkyně a profesorka na BIVŠ Olga Ortová Šeflová a doplňuje: „Banka také nabídla klientům možnost nového způsobu potvrzování jednorázových i pravidelných plateb pomocí mobilní aplikace. Tato „push notifikace“ jen ťuknutím na displej telefonu je rychlejší, pohodlnější a hlavně bezpečnější, než klasické potvrzování prostřednictvím zadávání SMS kódu.“
V průběhu roku 2016 přišla banka s několika zajímavými inovacemi a novinkami:
- Zavedení bezkontaktních bankomatů a vybudování sítě vlastních bankomatů. Air Bank svou síť v roce 2016 více než zdvojnásobila na 152 bankomatů a dál ji rozšiřuje. Celkově chce mít Air Bank v Česku více než 300 bankomatů. Klienti přitom mohou bance na speciální online mapě označit, kde by nové bankomaty nejvíce uvítali.
- Během roku 2016 otevřela tři pobočky a spustila několik novinek, jako například bezpečnější způsob potvrzování plateb přes mobilní aplikaci, nová bezplatná oznámení z mobilní aplikace o pohybech a zůstatcích na účtech, která nahrazují zůstatkové SMS nebo ze strany klientů hodně žádané cestovní pojištění.
- Vylepšený Šanon, snadnější ovládání, nahrávání účtenek, úpravy na základě přání klientů
- Refinancování hypoték – prodloužení fixací ze tří na pět let. Klient si v Air Bank může místo fixace zvolit také tak zvanou Pohyblivou sazbu se stropem, kterou nabízí jako jediná banka. Sazba (a tedy i splátka) se mění každý měsíc podle aktuální ceny peněz na trhu. Nikdy však nevyletí nad strop, který je pevně daný na 5 let dopředu. Stále platí možnost předčasně kdykoliv splatit hypotéku bez sankcí.
Fio banka po pěti letech na druhém místě
Fio banka v roce 2016 spadla poprvé po pěti letech, kdy byla suverénně nejvstřícnější bankou, na druhé místo. Za první Air Bank zaostala pouze o desetinu procenta a získala průměrných 81,8 procenta. Její hodnocení mělo v průběhu celého roku stoupající tendenci, přičemž druhé pololetí bylo výrazně úspěšnější, než pololetí první.
Banka v průběhu roku 2016 dále zkvalitňovala své služby, zejména v oblasti investic, hypotečních úvěrů, svého elektronického bankovnictví, nebo bezpečnosti plateb. Překročila hranici 650 000 klientů a opět vykázala ziskové hospodaření.
Equa Bank je tradičně třetí, následují mBank a Komerční banka
Equa Bank se už podruhé umístila na třetím místě s hodnocením 76,5 procenta. Za ní následují mBank a Komerční banka, která je také na pátém místě zástupcem tradičních velkých bank.
Hodnocení bank za jednotlivá čtvrtletí v roce 2016:
Banka | I. čtvrtletí | II. čtvrtletí | III. čtvrtletí | IV. čtvrtletí | 2016 průměr |
Air Bank | 82,2 | 80,4 | 81,1 | 83,9 | 81,9 |
Fio banka | 80,4 | 80,2 | 83,5 | 83,2 | 81,8 |
Equa bank | 76,8 | 75,9 | 78,7 | 74,4 | 76,5 |
mBank | 73,6 | 74,8 | 69,5 | 74,8 | 73,2 |
Komerční banka | 70,6 | 73,1 | 71 | 72,2 | 71,7 |
UniCredit Bank | 70,7 | 70,7 | 72,1 | 71,4 | 71,2 |
Moneta Money Bank | 67,7 | 70,3 | 70,3 | 69 | 69,3 |
Sberbank | 71,1 | 72,7 | 67,8 | 63,9 | 68,9 |
Raiffeisenbank | 71,4 | 68,3 | 65,8 | 68,6 | 68,5 |
ČSOB | 67,2 | 67,7 | 66,8 | 67,9 | 67,4 |
Česká spořitelna | 61,8 | 65,2 | 63,1 | 63,3 | 63,4 |
Poštovní spořitelna | 59,3 | 60,6 | 58,9 | 61,9 | 60,2 |
Expobank | 53,4 | 59,2 | 63,3 | 55,2 | 57,8 |
Zdroj: www.vstricnabanka.cz
Tisková zpráva: GEEN Vstřícná banka