Úterý 21. září. Svátek má Matouš.

NEJVĚTŠÍ MEZINÁRODNÍ VÁNOČNÍ PRŮZKUM SROVNÁVÁ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ VE 20 ZEMÍCH

Banky 15.12.2016 | 17:11 0 Komentářů

Více než 13 000 domácností se podílelo na Ferratum Group Vánočním Barometru ™ , který je úspěšně pořádán již třetím rokem. Jaké jsou tedy oblíbené dárky? Ve které zemi se na Vánoce utratí nejvíce? Nakupují domácnosti převážně online, nebo využívají kamenné prodejny?

Čeští zákazníci Ferratum Bank byli součástí FERRATUM VÁNOČNÍHO BAROMETRU 2016 – pátého průzkumu, ve kterém sledujeme vánoční výdaje.

Evropská ekonomika pokračuje v pozvolném ekonomickém oživování. Rozdíly ve spotřebitelském chování jsou srovnatelné s výsledky předchozích dvou ročníků Vánočního Ferratum Barometru. 50 %  domácností se chystá za vánoční dárky a oslavy utratit stejně jako v minulém roce, zatímco 6 %  domácností bude mít výdaje vyšší.

Největší evropské ekonomiky ukazují cestu

Vánoční Barometr ™  ukázal, že v porovnání s loňskými Vánocemi ve Velké Británii výrazně pokleslo konzumní chování. Zatímco v roce 2015 se Britové chystali utratit 38,5 % (€ 1145) příjmu domácnosti, letos je to pouze 23 % (€ 695).

Naopak Němci konzumují více než jakýkoliv jiný národ. Lidé, žijící v největší evropské ekonomice, utratí letos za Vánoce více než 30 % (€ 807) měsíčního příjmu domácnosti. Toto číslo je o 10 % vyšší než medián (22 %) všech zemí, které se zapojily do tohoto průzkumu.

Německo je překvapivě následováno malými Baltskými zeměmi Litvou a Estonskem, zatímco nejvíce šetrné spotřebitele najdeme v Norsku, Finsku a Holandsku. V těchto zemích plánují o letošních Vánocích utratit méně než jednu pětinu příjmu domácnosti.

Například ve Finsku, domovině Ferratum Group, domácnosti za Vánoce utratí kolem 15 % dostupných příjmů (€ 468). V sousedním Švédsku je toto číslo výrazně vyšší. Domácnosti během Vánoc utratí € 688, což je 20 % dostupných příjmů.

Index online nákupů neustále roste

Přestože tři čtvrtiny vánočních nákupů stále probíhají tradičními cestami, podíl online nákupů nevyhnutelně roste. Podle Barometru medián online nákupů oproti loňskému roku vzrostl – z 21,6 % na 24,5 %.

Co se týká nakupování online, Velká Británie nepřekonatelně vede. Přes 40 % britských vánočních nákupů se uskuteční online. Holandsko, Švédsko, Francie, Česká Republika, Polsko a Německo jsou před všemi národy s mediánem online nakupování 24,5 %.

Hračky a hry (20 %), obllečení (18 %) a spotřební elektronika (12 %) jsou stále nejpopulárnějšími vánočními dárky. V porovnání s loňskými Vánocemi však můžeme vypozorovat zajímavé rozdíly.

Například pro vydavatele nevypadají letošní Vánoce příliš dobře. Z druhého nejpopulárnějšího dárku (15,5 %) v minulém roce klesl podíl knih na 6 %. Knihy jsou v nejoblíbenější pětce vánočních dárků pouze v Polsku (10 %) a České Republice (8 %).

Podle Vánočního Barometru ™ 2016 Bulhaři, Španělé a Kanaďané preferují oblečení jako dárek více než ostatní národy. Více než 20 % spotřeby je vyhrazeno na měkké dárky. Podíl hraček a her je největší ve Francii (31 %), Austrálii (26 %) a Polsku (23 %). Překvapivě může vypadat fakt, že alkohol bude o letošních Vánocích konzumován pouze v Kanadě, kde má podíl 4%.

Jak byl Vánoční Barometer ™ 2016 proveden?

  • Průzkum byl proveden na aktivních zákaznících skupiny Ferratum Group ve 20 zemích jako standardizovaný internetový průzkum pro všechny země.            
  • Příjmy byly uváděny v lokálních měnách a srovnání je v každé zemi vypočítáno jako poměr měsíčního příjmu na domácnost. Disponibilní příjem byl upraven pro každou zemi individuáně paritou kupní síly, založené na údajích Světové banky z roku 2014.
  • 13 261 domácností se zapojilo do průzkumu.
  • Věk respondentů byl v rozmezí 18 – 65 let a 49,64% z nich byly ženy. Průměrný hrubý měsíční příjem zapojených domácností v těchto 20 zemích byl € 230 – € 6720.
  • Průměrná velikost domácnosti byla 2.59 osoby.
  • Kromě demografických údajů byly respondenti dotazování na hrubý měsíční příjem, kolik utratí za Vánoce, za jaké aktivity utratí nejvíce, kolik nákupů uskuteční online.
  • Průzkum využíval příslušnou měnu každé země. Odpovědi byly upraveny tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všichni respondenti byli anonymní.
Tisková zpráva: Ferratum Bank

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.