Pátek 24. září. Svátek má Jaromír.

Nejnavštěvovanějším městem podle žebříčku Mastercard Global Destination Cities Index 2016 je Bangkok, Praha v první dvacítce

Investice MasterCard 22.09.2016 | 11:00 0 Komentářů

Nejnavštěvovanějším městem na světě podle počtu přenocujících mezinárodních návštěvníků je Bangkok. Ve čtvrtek zveřejněná každoroční studie společnosti Mastercard Global Destination Cities Index 2016 uvádí, že v první dvacítce se ze zemí střední Evropy umístila Vídeň a uzavírá ji Praha. Studie neposkytuje jen přehled o 132 nejnavštěvovanějších městech na světě, ale předpovídá také počty návštěvníků a odhady výše útraty v roce 2016. Zároveň umožňuje lépe pochopit, jak lidé na světě cestují a utrácejí.

Vzhledem k tomu, že cestování a utrácení v zahraničí roste rychlejším tempem než světový HDP, zůstávají velkoměsta nadále hnací silou širšího hospodářského růstu. V Praze by tedy mělo podle tohoto indexu v roce 2016 přenocovat 5,81 milionu zahraničních návštěvníků. Ve Vídni, která se umístila o dvě příčky před Prahou, přespí alespoň na jednu noc 6,69 milionu lidí ze zahraničí.

Praha a Vídeň se umístily mezi 20 nejnavštěvovanějšími městy z hlediska počtu přenocujících návštěvníků z celého světa, ale klíčovým zjištěním letošního indexu Global Destination Cities Index je umístění Budapešti, Bukurešti a Sofie mezi 10 nejrychleji rostoucími městy v Evropě. Prostřednictvím silné kombinace informací, inovací a zkušeností společnost Mastercard pomáhá v rámci partnerské spolupráce těmto a dalším městům v regionu stát se předními inteligentními městy budoucnosti,“ uvedl George Simon, prezident divize střední a východní Evropy společnosti Mastercard.

Největším skokanem je Dubaj

Podle uvedené studie se předpokládá, že Bangkok v roce 2016 navštíví 21,47 milionu přenocujících mezinárodních návštěvníků, což je o něco více než Londýn, který se umístil na druhém místě. Předpovídaný počet přenocujících mezinárodních návštěvníků ve zbývajících městech v první desítce:

 

 •            Londýn – 19,88 mil. návštěvníků

•             Paříž – 18,03 mil. návštěvníků

•             Dubaj – 15,27 mil. návštěvníků

•             New York – 12,75 mil. návštěvníků

•             Singapur – 12,11 mil. návštěvníků

•             Kuala Lumpur – 12,02 mil. návštěvníků

•             Istanbul – 11,95 mil. návštěvníků

•             Tokio – 11,70 mil. návštěvníků

•             Soul – 10,20 mil. návštěvníků

Největším překvapením letošního indexu je každopádně Dubaj, která se prodrala pomyslný medailový stupeň na základě útraty mezinárodních návštěvníků ve výši 31,3 mld. USD, což zdaleka předčí Londýn s odhadovanými 19,8 miliardy dolarů, který je na druhém místě.

To, jak lidé cestují a utrácejí v zahraničí, ukazuje, jak vzájemně propojená a důležitá světová velkoměsta jsou,“ uvedla Ann Cairnsová, prezidentka pro mezinárodní trhy Mastercard. „Jelikož plánování  a zkušenosti z cesty jsou čím dál důležitější, společnost Mastercard všechny tyto části hladce spojuje prostřednictvím inovace a propojení, “ dodala.

Žebříček nejrychleji rostoucích destinací

Rozdíl mezi první světovou desítkou a desítkou nejrychleji rostoucích destinací ukazuje, že Asie i Tichomoří, Střední východ i Afrika jsou stále významnější oblastmi pro světové hospodářství. Mnoho měst, která index posuzuje, vykazuje intenzivnější růst. To znamená, že roste zájem o návštěvy, ale i bydlení v těchto městech.

Nejsilnější růst počtu mezinárodních návštěvníků v posledních sedmi letech zaznamenala Ósaka (24,5 %). Mezi další města, která se dostala do první desítky měst, u nichž se předpovídá nejrychlejší růst, patří:

•             Čcheng-tu – 20,14 %

•             Abú Zabí – 19,81 %

•             Kolombo – 19,57 %

•             Tokio – 18,48 %

•             Rijád – 16,45 %

•             Tchaj-pej – 14,53 %

•             Čchang-an – 14,20 %

•             Teherán – 12,98 %

•             Sia-men – 12,93 % 

Nové informace o účelu cest a místní útratě

Index poprvé zkoumá, zda návštěvníci cestují obchodně nebo za rekreací, a poskytuje informace o tom, jak mezinárodní návštěvníci utrácejí, včetně jídla, ubytování a nákupů. Index 2016 ukazuje, že do prvních 20 měst cestuje více lidí ze zahraničí za rekreací, výjimkou je Šanghaj. Návštěvníci v top 20 městech utráceli v drtivé většině více při nakupování, s výjimkou evropských měst – Amsterdamu, Barcelony, Istanbulu, Milána, Paříže, Prahy a Vídně, kde návštěvníci utráceli více za jídlo.

Společnost Mastercard si uvědomuje, jak významnou úlohu velkoměsta hrají jako střediska obchodu, což se odráží ve snaze dodávat technologie, které vládám i lidem poskytují větší efektivitu a pohodlí. Příkladem je široké přijetí bezkontaktních plateb tranzitními systémy jako Londýn a Chicago. Informace z této zprávy mohou pomoci také leteckým společnostem, hotelům a dalším obchodníkům vytvářet chytřejší, relevantnější a uzpůsobenější nabídky pro své zákazníky. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.