CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

02. 03. 2015

0 komentářů

Subjekty:

Nejlepší mobilní aplikace pro vaše nákupy

 


 

Společnost MasterCard zveřejňuje unikátní žebříček „Mobile Top App Index“, který hodnotí mobilní nákupní aplikace ve třiceti šesti zemích Evropy. Index zároveň popisuje, jakými způsoby lidé využívají mobilní technologie při nakupování na cestách. Průzkum, rozdělený do 19 kategorií napříč všemi sektory, odhaluje hlavní trendy v jednotlivých odvětvích. Současně poukazuje na měnící se zvyky spotřebitelů i vývojářů aplikací a jejich spolupráci s obchodníky. Podle výsledků pocházejí nejlepší nákupní aplikace z Velké Británie a Německa.

Top aplikace v roce 2015

  • Argos – Velká Británie (Víceúčelový obchodník)

  • BlaBlaCar – Francie (Osobní služby)

  • BiTaksi – Turecko (Taxi)

  • Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals – Nizozemsko (Ubytování)

    REKLAMA

  • Conrad – Německo (Elektronika a multimédia)

  • Chocogreets – Švýcarsko (Dárky a překvapení)

  • easyJet – Velká Británie (Letenky)

  • Lieferheld Německo (Rozvoz jídel)

  • Mothercare – Velká Británie (Různé)

  • oBilet – Turecko (Doprava)

  • pamediakopes.gr – Řecko (Dovolená)

    REKLAMA

  • Parko – Izrael (Parkování)

  • Nexto Reader – Polsko (Vydavatelství)

  • Shpock – Německo (Online aukce a inzeráty)

  • Spotlime – Itálie (Vstupenky na zábavu)

  • Sixt Rent a Car – Německo (Automobily a motocykly)

  • The Body Shop – Velká Británie (Kosmetika)

  • Tesco Velká Británie (Potraviny) 

    REKLAMA

  • Zalando – Německo (Oblečení a móda)

    Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe, říká: „Vidíme, že tradiční i noví obchodníci se učí využívat moderní technologie, aby svým zákazníkům zjednodušili život. MasterCard Mobile Top App Index ukazuje, které evropské země vedou při vytváření bezpečných a jednoduchých platebních zkušeností, jež si člověk může užít, ať se nachází kdekoliv.“

Mobil jako výloha obchodu

Index společnosti MasterCard zjistil, že v současné době je pro evropské obchodníky i vývojáře aplikací nejzajímavějších 7 maloobchodních kategorií, které pokrývají zhruba 65 % všech aplikací. Jsou to: Rozvoz jídel, Taxi, Jízdenky (železniční, veřejná doprava, autobusové atd.), Vydavatelství (knihy, časopisy atd.), Ubytování, Parkování a Zábava (kino, divadlo, festivaly, sport apod.). 

Možnosti platby

  • Platební karty nabízí 52 % aplikací
  • Platba v hotovosti – nabízí 36 % aplikací 
  • Online peněženky – nabízí 24 % aplikací, na vzestupu

Online platby kartou a online peněženky představují znatelně vyšší podíl v celkových platbách – 82 % a 39 %.

Sociální média

V současné době roste i přihlašování se k nákupnímu účtu u internetového obchodníka pomocí profilu na sociálních médiích. Zákazník tak může využívat služeb, aniž by musel absolvovat opakované zadávání svých údajů. Trend se odráží také v mobilních nákupních aplikacích, ačkoliv z více než 1 000 testovaných aplikací nabízí překvapivě pouze 7,5 % obě možnosti registrace. 

Mezi zajímavé či neobvyklé evropské platební aplikace patří např. objednávky občerstvení na akce předem, identifikace a nákup oblečení, které vidíme na lidech v televizi, platba za dobití elektromobilu, platba za objednávky zemního plynu, platba za zásobu balené vody či platba bohoslužby.

Poznámka:

Proces hodnocení aplikací

  1. Průzkum: skupina odborníků vybraných společností MasterCard shromáždila všechny dostupné mobilní aplikace týkající se nakupování ve 36 zemích Evropy (Albánie, Belgie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Izrael, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Makedonie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Ukrajina, Velká Británie). Tým stáhnul a testoval shromážděné aplikace pomocí předem připraveného dotazníku. Do užšího kola bylo vybráno 57 aplikací (tři v každé kategorii).

  2. Hodnocení: Porota (Dr Carsten Sørensen, profesor digitálních inovací na London School of Economics and Political Science, Jennifer Copestake, novinářka BBC,
    a Steve Wood, Mobile Payments Lead Europe společnosti MasterCard) vybrala 19 nejlepších aplikací na základě třech kategorií:

    • Technické aspekty – kvalita inteligentního řešení (varianty platformy, jakost programování, použití API, výkon, stabilita atd.) 

    • Použitelnost/výtvarný aspekt – zákaznické digitální pohodlí (snadnost použití, vzory, tok, rozhraní, grafické detaily, umělecká úroveň atd.)

    • Obchodní/funkční aspekt – vliv platební inovace (platební metody, relevance, tržní průbojnost, lokalizace atd.)

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *