Čtvrtek 29. října. Svátek má Silvie.

Na internetu platíme kartou hlavně za cestování

Banky ČSOB 09.04.2014 | 09:49 0 Komentářů

V loňském roce zaznamenala ČSOB včetně své obchodní značky Ery 4,5 milionu internetových transakcí v celkovém objemu přesahujícím 5,5 mld. Kč. Velkou měrou se na internetových transakcích podílejí obchodníci v cestovním ruchu, což svědčí o rostoucí oblibě nakupování letenek nebo rezervování hotelů přes internet. Další významnou kategorii tvoří herní a sázkové portály, prodejci filmů, hudby a knih. Klienti si také oblíbili české i slovenské slevové portály a mnoho uživatelů si pro transakce na internetu zřídilo internetové peněženky.

„Velký podíl internetových transakcí sledujeme u podniků cestovního ruchu – cestovní kanceláře, aerolinie, provozovatelé trajektů, prodejci jízdenek a letenek, hotely i jiná ubytovací zařízení se velmi významně zapisují do statistik. Podílejí se na celkovém počtu 850 tisíci transakcemi (19 %) a z pohledu objemu transakcí je to dokonce 1,65 miliardy Kč (téměř 30 %),“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery. 

Z obchodníků na našem trhu si dle statistik ČSOB a Ery nejlépe vede společnost Student Agency, která obsadila první místo v počtu i objemu transakcí. Dalším dopravcem, u kterého klienti často platí jízdenky kartou přes internet, jsou České dráhy. Z hlediska počtu transakcí dosáhla na druhé místo společnost Apple se svým iTunes store, kde zákazníci stahují hudbu či filmy. Naopak v objemu transakcí se umístila na páté pozici s internetovým obchodem, který se věnuje prodeji vybavení a softwaru.

Mnoho uživatelů karet si pro transakce na internetu zřídilo různé internetové peněženky, jako jsou např. PayPal, PayU nebo GoPay. Při platbě těmito nástroji nelze poznat, kdo byl koncovým obchodníkem. O oblibě těchto bezpečných platebních nástrojů svědčí, že v celoročním balíku internetových transakcí zaznamenaly přibližně 920 tisíc transakcí (přes 20 %) v objemu přes 715 milionů Kč (přes 12,5 %).

Klienti ČSOB a Ery využívají v případě plateb přes internet většinou debetní karty. Kreditními kartami zaplatili pouze v 6 % případů. Specifickou skupinu tvoří mladí klienti, kteří nejvíce utrácí za cestování, internetové sázení a mobilní komunikaci.

 

Podíl na objemech

Podíl na počtu transakcí

„Internetové peněženky“

12,6 %

20,2 %

Cestovní ruch

29,3 %

18,7 %

Aerolinie

11,6 %

2,3 %

– Hotely

7,0 %

1,3 %

Sázky/Casina/Poker

9,0 %

10,1 %

Počítačové a video hry

1,2 %

4,5 %

Hudba, filmy, knihy, e-knihy

1,8 %

7,2 %

Mobilní komunikace + internet

3,1 %

5,4 %

Slevové portály

2,5 %

4,2 %

Era je obchodní značka Československé obchodní banky, a.s. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.