Středa 14. dubna. Svátek má Vincenc.

Na cestu z Prahy do Kutné Hory stačí platební karta

Banky ČSOB 18.09.2015 | 09:01 0 Komentářů

Linka 381 z Prahy do Kutné Hory je první pražskou příměstskou linkou, kde cestující mohou zaplatit za jízdenku pohodlně bezkontaktní kartou přímo v autobuse.

Řešení od ČSOB zvýší komfort obsluhy a zrychlí odbavení cestujících.

ČSOB posiluje dominanci v bezhotovostních platbách za jízdenky ve veřejné dopravě. Po úspěšném zavedení bezkontaktních plateb za jízdenky přímo ve vozech MHD v Plzni, Liberci a Brně přichází nyní s řešením, které umožní cestujícím poprvé v historii platit bezhotovostně i na pražské příměstské lince. Tuto službu připravila ČSOB společně s partnery ROPID, dopravcem ČSAD POLKOST a společností MasterCard pro cestující z Prahy do Kutné Hory. Linku využívá denně až 3 600 lidí. Bezkontaktní platba přispěje ke zrychlení odbavení a lidem odpadnou potíže při shánění drobných.

„Lidé očekávají při cestování veřejnou dopravou rychlost, bezpečnost a pohodlí, a to i při placení. Proto jim nabízíme možnost platit za jízdenky jednoduše a komfortně bezkontaktní platební kartou přímo v dopravním prostředku. Cestující nemusí řešit hotovost, ani hledat automat na jízdenky,“ říká Petr Hutla, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB. „Máme bohaté zkušenosti s implementací bezkontaktních plateb do systémů MHD po celé republice, proto dokážeme řešení ušít na míru podle potřeb dopravce a přizpůsobit místním specifikům,“ dodává Petr Hutla.

V pražských příměstských autobusech s nástupem předními dveřmi platí zatím lidé hotově u řidiče nebo se prokazují platnou Opencard či papírovou průkazkou s daným tarifním pásmem. Do konce září bude všech 14 vozů linky 381 z Prahy do Kutné Hory vybaveno bezkontaktními platebními terminály. „Od nové služby si slibujeme především zjednodušení obsluhy a zrychlení odbavení cestujících,“ říká Petr Tomčík, ředitel ROPID. Denně je na lince 381 vypravováno 10 převážně kloubových autobusů, které přepraví zhruba 3 600 cestujících. „Jen platby u řidiče znamenají měsíčně tržby skoro 100 tisíc korun na jeden vůz, to je milión na celou linku,“ upřesňuje finanční stránku Petr Tomčík. Nová služba bude fungovat ve vozech dopravce ČSAD POLKOST. Jeho majitel Milan Poledný říká: „Jsme rádi, že můžeme cestujícím nabídnout kvalitnější služby. Je to hezký dárek k 15. výročí našeho zapojení do systému Pražské integrované dopravy.“

Jak to jezdí v Plzni?

Počet bezkontaktních plateb za jízdenky v plzeňské MHD měsíc od měsíce roste. Od spuštění projektu realizovali cestující bez mála 115 000 transakcí, jen za srpen jich bylo 46 000.

Řešení na míru potřebám příměstského spoje připravila ČSOB ve spolupráci s MasterCard. „Cestující chtějí platit kartou, protože se jedná o bezpečný, rychlý a spolehlivý způsob zakoupení jízdenky,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko a dodává, „stačí jen použít bezkontaktní platební kartu již známým způsobem. Je skvělé, že se možnost koupit si bezkontaktně jízdenku přesouvá z ulic přímo do vozidel. Zavedení platby kartou i v příměstské lince, která spojuje Prahu s regionem středních Čech, je dalším milníkem komfortnějšího cestování hromadnou dopravou.“  

ČSOB těží ze svých dosavadních zkušeností. Díky spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky a dalšími partnery se Plzeň stala prvním městem České republiky, kde cestující mohou platit bezkontaktně ve všech vozech MHD. Celkem bylo v Plzni instalováno 372 validátorů. „S linkou z Prahy do Kutné Hory jdeme zase o krok dále. Naším cílem je umožnit cestujícím v městské, příměstské i dálkové dopravě jednoduše zaplatit za jízdné bezkontaktní platební kartou,“ doplňuje Petr Hutla z ČSOB.

Veřejná doprava je prostředí, ve kterém stále dominuje hotovost. Vzhledem k dynamickému rozvoji bezkontaktních plateb představuje veřejná doprava významný potenciál. I to jsou důvody, proč se ČSOB vývoji moderních platebních metod v této oblasti intenzivně věnuje. ČSOB nabízí dopravcům individualizovaná řešení, ve velkých městech dokáže provozovat řešení, kdy systém sám vybere tarif, který je pro cestujícího nejvýhodnější – tak, jako je tomu například v Londýně. Velkou příležitostí jsou i mobilní platby a chytré aplikace pro pořízení jízdenek.

O lince 381:

trasa: Praha, Háje – Uhříněves – Říčany – Mukařov – Kostelec nad Černými lesy – Zásmuky – Kutná Hora

Jde o nejdelší autobusovou linku v systému Pražské integrované dopravy (60 km) a zasahuje nejdále od Prahy (až do tarifního pásma 7). Jízdní doba je 100 minut. Denně na lince jezdí 10 převážně kloubových autobusů, které přepraví zhruba 3 600 cestujících. Linka 381 dostává moderní platební nástroj k 15letému výročí integrace autobusů na Černokostelecku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.