Sobota 25. září. Svátek má Zlata.

Masterpass představil zákazníkům, emitentům a obchodníkům jednoduché a bezpečné digitální platby

Banky MasterCard 21.09.2016 | 11:36 0 Komentářů

Služba pro digitální platby Masterpass zažívá díky expanzi na trhu průlomový rok 

Podíl digitálních plateb na evropském trhu roste. Obecně se předpokládá, že do roku 2020 dosáhne 38 %. Česká republika je ostatně s takřka 80% podílem bezkontaktních plateb v obchodech jedním z evropských lídrů. S rozšiřováním bezhotovostního placení souvisí i pokračující transformace Mastercard v digitální společnost, za níž stojí rychlý růst a úspěch služby Masterpass, která bezkontaktní digitální platby umožňuje. Společnost Mastercard představila emitenty a obchodníky napříč Evropou, kteří zákazníkům umožňují rychle, jednoduše a bezpečně provádět digitální platby skrze nejrůznější platformy – online, v aplikacích i v obchodech.

Služba Masterpass byla ke konci června 2016 přístupná 200 milionům klientů v 18 evropských zemích, což je téměř dvojnásobek oproti prvnímu čtvrtletí roku 2016.

Do roku 2020 se v Evropě očekává nárůst online tržeb o 55 %. Počet registrací chytrých telefonů by se měl zvýšit z 1,9 miliardy v roce 2013 na 5,6 miliardy v roce 2019. V České republice poprvé překonal počet smartphonů klasické mobilní telefony v roce 2014. Chytré telefony tehdy používalo 59 procent lidí, klasický mobilní telefon 46 procent. Počet uživatelů smartphonů od té doby neustále kontinuálně roste.

Masterpass nabízí jediné „globální“ řešení podporující obchodování přes různá digitální zařízení. Přidáním možnosti digitálních plateb skrze Masterpass mohou vydavatelské banky zlepšit a odlišit svou stávající nabídku platebních karetních produktů, včetně aplikací internetového bankovnictví, a zároveň integrovat své služby, včetně zobrazení zůstatku účtu, upozornění na nákupy a plateb pomocí bodů, a tím se odlišit od ostatních poskytovatelů digitálních plateb na trhu.

Klíčové vydavatelské banky v Asii, Evropě a ve Spojených státech se zavázaly k automatické registraci 80 milionů peněženek do Masterpassu ke konci letošního roku.

Celosvětové rozšíření a vylepšení Masterpass
 

Vizí Masterpass je poskytnout podporu všem formám obchodování s cílem uspokojit co největší spektrum obchodníků a zákazníků. Nyní je Masterpass k dispozici na 33 trzích po celém světě včetně České republiky. Do konce roku je naplánováno rozšíření na 36 zemí. Masterpass uchovává veškeré informace jako platební karty   a doručovací adresy na jednom zabezpečeném místě.

V červenci zahájila Mastercard další etapu projektu Masterpass. Jde o několikakanálovou, zcela digitální peněžní službu pro vydavatelské banky, obchodníky a zákazníky, která využívá nejmodernější metody zabezpečení plateb, včetně procesu tokenizace.

Obchodníci zpřístupňují Masterpass, aby tím svým zákazníkům umožnili inovativní a bezpečné digitální nakupování

Masterpass je v současnosti dostupný u stovek tisíců obchodníků k platbám online   i prostřednictvím aplikací. Spotřebitelé navíc mohou využívat Masterpass ve více než šesti milionech obchodů v 77 zemích, které akceptují bezkontaktní platby.

V České republice akceptovalo v červnu letošního roku platby prostřednictvím služby Masterpass více než 4500 obchodníků, kromě Českých drah například Alza.cz, Damejidlo.cz či Student Agency. Nově nabízí možnost plateb pomocí Masterpassu řetězec Fruitisimo a Home office. Platby prostřednictvím Masterpassu si mohli uživatelé vyzkoušet u obchodníků na pražském Burgerfestu, který se konal o víkendu 10. a 11. září.

Velmi brzy bude možné využít peněženku Masterpass v dalších oblastech: hypermarket, doprava, parkování, restaurace nebo čerpací stanice a mycí linky.

Masterpass obchodníkům zajišťuje několikavrstvou bezpečnostní technologii, využití šifrování dat a tokenizaci, s cílem minimalizovat riziko podvodů.

Například ve Velké Británii Mastercard objevuje nové možnosti platby v restauracích. S Qkr!Masterpass mohou zákazníci zaplatit účet, přidat položky k objednávce, rozdělit si účet a dát dýško – to vše pomocí smartphonu.

„Evropa je v popředí co do rychlosti přechodu na digitální platby. Evropané vyžadují nejen jednoduché a inteligentní způsoby platby a interakce, ale žádají si také další možnosti, jak si pomocí digitálních prostředků usnadnit život. Společně s našimi partnery jsme v přední linii transformace způsobu, jímž lidé denně platí, a nyní už více než 200 milionů z nich má plynulý přístup k platbám pomocí smartphonu nebo jiného zařízení s možností využití Masterpassu,“ říká Javier Perez, prezident Mastercard Evropa.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.