Čtvrtek 16. září. Svátek má Ludmila.

Mastercard zavede správu účtů a nákupy přes textové zprávy s chatboty

Banky MasterCard 24.11.2016 | 16:27 0 Komentářů

Společnost Mastercard oznámila plán na spuštění platformy umělé inteligence, tzv. chatovacích robotů (chatbotů), s nimiž budou spotřebitelé moci komunikovat, spravovat transakce, řídit finanční záležitosti a nakupovat prostřednictvím textových zpráv. Společnost Mastercard chystá vývoj příslušných aplikací pro své partnery z řad bank a obchodníků.

Platforma chatbot, což je počítačový program určený pro simulaci lidské konverzace, je schopná plnit požadavky zákazníků a řešit problémy v prostředí pro zasílání textových zpráv jako jsou Facebook Messenger nebo SMS. Chatbot společnosti Mastercard umožní finančním institucím i obchodním firmám vést se spotřebiteli skutečný rozhovor a poskytovat jim prostřednictvím přirozené komunikace služby na míru, včetně nabídek a odměn odpovídajících konkrétní situaci. V současné době šest z deseti nejpoužívanějších aplikací na světě jsou aplikace pro zasílání zpráv a celosvětově je používá více než 1,5 miliardy lidí.

Ve společnosti Mastercard věříme, že komunikace mezi firmami a jejich zákazníky s využitím umělé inteligence povede ke zlepšení úrovně služeb zákazníkům v situacích a prostřednictvím platforem, s nimiž jsou zákazníci již běžně ve styku,“ uvedl viceprezident společnosti Mastercard pro oblast Commerce for Every Device Kiki Del Valle. „Výzkum v Mastercard Labs se již nějakou dobu věnuje testování vzájemného propojení klíčových produktů a služeb společnosti Mastercard s běžně rozšířenými platformami pro zasílání zpráv. Nyní z tohoto přístupu testování a poznávání přecházíme do další fáze, kdy vyvíjíme komunikační aplikace, chatboty, které budou tvořit přirozenou součást každodenního života spotřebitelů a jako takové napomáhat našim partnerům rozvíjet obchodní komunikaci na konverzační úrovni.“

Finančním institucím umožňuje chatbot poskytovat zákazníkům zcela novou podobu služby: takovou, která je přirozená a jednoduchá, právě jako výměna textových zpráv s přítelem. Chatbot bude spuštěn na počátku příštího roku a spotřebitelům ve Spojených státech umožní klást dotazy ohledně vlastního bankovního účtu, procházet historii nákupů nebo sledovat výdaje. Dále bude možné získávat informace týkající se digitální peněženky Masterpass™, o právě dostupných výhodách pro uživatele karet Mastercard jako jsou například Priceless Specials nebo z oblasti finanční gramotnosti.

V pilotní fázi spojuje Mastercard síly se společností Kasisto. Tento účastník programu Mastercard Start Path Global stojí za virtuálními asistenty a chytrými roboty určenými pro finanční služby. Chatbot společnosti Mastercard využívá konverzační platformu KAI Banking, která těží z rozsáhlých znalostí v oboru finančních služeb.

Chatbot společnosti Mastercard určený pro obchodníky umožní spotřebitelům nakupovat pomocí běžně používaných platforem pro zasílání zpráv a nakonec zaplatit prostřednictvím digitální peněženky Masterpass. Tento chatbot vytvořený v Mastercard Labs uživatelům umožňuje zahájit konverzaci s obchodníkem a dokončit požadovanou transakci, aniž by museli otevírat peněženku, spouštět mobilní aplikaci daného obchodníka nebo čekat ve frontě. Díky němu je tak nakupování jednodušší než kdykoli předtím.

Agentura Gartner uvádí, že online nákupy uskutečněné pouze prostřednictvím digitálních asistentů na mobilních zařízeních dosáhnou do konce roku 2016 hodnoty téměř 2 mld. USD.[1]

Společnost Mastercard se snaží urychlit rozvoj konverzační podoby prodeje mezi svými partnery z řad obchodníků, a proto se chystá na své platformě Mastercard Developersdo konce roku spustit experimentální aplikační rozhraní API Bot Commerce.


[1] Zpráva agentury Gartner „Predicts 2015: Digital Marketers Will Monetize Disruptive Forces“ [Předpověď 2015: Digitální obchodníci vydělají na rušivých elementech], autoři: Jennifer S. Beck, Mike McGuire, Adam Sarner, Andrew Frank, Jennifer Polk a Jake Sorofman.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.