Pondělí 27. září. Svátek má Jonáš.

Mastercard Love Index: Na Valentýna se nejvíce utrácí na poslední chvíli

Banky MasterCard 14.02.2017 | 13:18 0 Komentářů

Valentýnský svátek významně hýbe útratami. Mastercard Love Index, sestavovaný na základě analýz transakcí uskutečněných prostřednictvím platebních karet za tříleté období, ukazuje, že výdaje v kategorii těch sentimentálních vzrostly od roku 2014 o 49 % a celkový počet transakcí dokonce o 73 %. Většina valentýnských nákupů se odehrává na poslední chvíli 13. února. Tento den se v posledních třech letech se po celém světě uskutečnilo v součtu 47,4 milionu transakcí.

A přestože se většina nákupů valentýnských dárků stále odehrává v kamenných obchodech, láska už také vstoupila i do digitálního světa: nárůst online transakcí mezi Valentýnem 2014 a Valentýnem 2016 činil 37 %.

Zatímco prodeje tradičních valentýnských dárků, jako jsou květiny, se v posledních třech letech prakticky neměnily, zdá se, že speciální večer mimo domov nebo jiný neobvyklý zážitek se stávají tím hlavním způsobem, jak říci: „Miluji tě“. Výdaje v restauracích se za poslední tři roky zvýšily o 102 % a připadá na ně celé tři čtvrtiny všech transakcí uskutečněných v den svatého Valentýna.

Ačkoliv způsob, jakým své ,Miluji tě vyjadřujeme, se v posledních letech mohl poněkud změnit, dávat své city 14. února najevo je populárnější než kdy dříve. Ukazatel Mastercard Love Index poukazuje na celosvětové i regionální trendy a snad tak poskytuje obchodníkům neocenitelné informace o tom, jak spotřebitelé chtějí trávit nejromantičtější den roku,“ uvedla marketingová manažerka Mastercard® pro Česko a Slovensko Martina Piskorová.

Studie, která analyzovala chování nakupujících ve více než 200 oblastech po celém světě, poukázala i na další nákupní trendy:

Odklon od tradičních dárků: Jakkoliv se mohou přání a květiny považovat za obvyklý způsob vyjádření citů, data ukazují, že výdaje na tradiční pugét klesají v polovině nejvýznamnějších trhů, s poklesy prodejů v Asii a Tichomoří (-34 %), Kanadě (-32 %) a Spojených státech (-25 %). Rovněž se snižují výdaje za valentýnská přání v pěti významných oblastech, včetně Asie a Tichomoří (-21 %), Kanady (-38 %), Evropy (-21 %), Spojených států (-23 %) a zemí Středního Východu (-22 %). Na prodeje květin a přání připadly ve sledovaném období pouhá tři procenta valentýnských výdajů.

Osobní výběr je stále důležitý: I když online prodeje nadále rostou, plných 95 procent transakcí kolem svatého Valentýna stále probíhá v kamenných prodejnách a jen pět procent dárků se prodá online. Největší posun k online nákupům se odehrál v zemích Latinské Ameriky, kde mezi roky 2014 a 2016 došlo k nárůstu o 250 %. Další v pořadí je region Středního Východu, kde ve stejném období došlo k nárůstu online výdajů o 56 %. Ačkoli v objemu online transakcí došlo celkově k nárůstu o 37 %, vykázaly všechny trhy nárůst prodejů v kamenných prodejnách, konkrétně pak o 75 % za sledované tříleté období.

REGIONÁLNÍ TRENDY

Asie a Tichomoří

  • Většina výdajů ve valentýnském období padne na hotely a motely: 37 %, což od roku 2014 představuje nárůst o 33 %
  • Celých 85 % valentýnských nákupů probíhá v kamenných prodejnách, ovšem online prodeje zaznamenaly v posledních třech letech nárůst o 81 %
  • V tomto regionu došlo k největšímu poklesu počtu lidí, kteří k Valentýnu kupují květiny, od roku 2014 o 34 %

Kanada

  • Největší podíl těch, kdo na Valentýna utrácejí za restaurace a večeře mimo domov: 34 %
  • 59 % nákupů se uskutečňuje v kamenných prodejnách (nejnižší podíl ze všech regionů)
  • Největší pokles ze všech regionů ve výdajích na valentýnská přání: o 38 %

Evropa

  • Většina valentýnských výdajů směřuje na útraty za hotely a motely: 35 %, což znamená nárůst o 50 % za tři roky
  • Evropané vedou ve srovnání s ostatními regiony v online výdajích, 19 % valentýnských výdajů připadá na online nákupy
  • Restaurace zaznamenaly největší nárůst, o 67 % o Valentýnech ve sledovaných třech letech

Latinská Amerika

  • Více než polovina valentýnských výdajů připadá na restaurace: 54 %, což znamená nárůst o 91 % v rozmezí tří let
  • Největší nárůst online výdajů, za tři roky o 250 %
  • Oproti všeobecnému trendu v prodejích květin zde došlo k výraznému nárůstu o 271 % mezi lety 2014 a 2016
  • Rovněž nejvyšší nárůst ve výdajích za šperky: o 66 %

USA

  • V největší oblibě jsou výdaje za jídlo, 44 % připadá na restaurace, s největším nárůstem objemu od roku 2014 ze všech regionů: o 130 %
  • 90 % nákupů stále probíhá v kamenných ochodech
  • Ve sledovaných třech letech vzrostly valentýnské výdaje za hotely a motely o 57 %

Střední Východ

  • Největší část valentinských výdajů připadá na hotely a motely (43 %), následují šperky (22 %)
  • Tři čtvrtiny (75 %) nákupů se uskutečňují v kamenných prodejnách
  • Zde rovněž platí opačný trend s ohledem na nákupy květin, které ve třech letech vzrostly o 22 %

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.