Čtvrtek 28. ledna. Svátek má Otýlie.

Mastercard®: Evropané jsou letos starostlivější. Vánočními nákupy podporují lokální podniky a lidi v nouzi

Podnikání 17.12.2020 | 14:48 0 Komentářů

Dvě třetiny evropských spotřebitelů se letos nad Vánoci zamýšlí více než kdy dříve, vyplývá to z nového průzkumu společnosti Mastercard. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů v Evropě uvádí, že jim letošní rok připomněl, co je v životě opravdu důležité, a proto se snaží pomoci místním podnikatelům i lidem, které přímo neznají. Každý pátý kupuje dárky jako pomoc na podporu dobročinnosti a 59 procent podporuje místní komunitu nakupováním v lokálních obchodech.

Spotřebitelé v Evropě se letos daleko více zamýšlejí nad tím, kde nakupují. Každý druhý nakupováním dárků vědomě podporuje svou místní komunitu. Celkem 59 procent Evropanů nakupuje v místních obchodech, 44 procent koupilo dárkové poukázky od místních firem, 61 procent nakupuje vánoční potraviny a nápoje v místních obchodech a 27 procent si objednalo sváteční večeři v místní soukromé restauraci.

„Pro mnohé z nás budou letošní Vánoce nepochybně jiné než dřív. Svátky na konci roku byly vždy velmi významnou příležitostí k nákupům, ale rok 2020 byl pro všechny velmi složitý. O to víc zahřeje u srdce, když člověk zjistí, že lidé po celé Evropě věnují daleko více svých myšlenek a času pořizování vánočních dárků pro druhé. Nakupování u místních dodavatelů je letos velmi cennou vzpruhou nejen pro lokální komunity, ale pro ekonomiku jako celek, neboť právě malé podniky jsou páteří evropského hospodářství,“ řekl prezident Mastercard Europe Mark Barnett.

Události roku 2020 mají za následek, že jsou lidé daleko starostlivější, a to i vůči těm, které osobně neznají: 17 procent respondentů v průzkumu uvedlo, že kupují dárky zcela cizím lidem, aby jim na konci velice náročného roku pomohli. I když 58 procent nakupujících uvádí, že musí po letošním roce omezit výdaje, více než polovina říká, že k pořizování dárků přistupuje osobněji než dříve, a 45 procent tráví výrobou nebo výběrem dárků více času.

Téměř polovina spotřebitelů v Evropě tak koupila dárek, který podporuje i někoho dalšího než přímo obdarovaného. Každý pátý koupil dárek podporující dobročinnost, 17 procent respondentů koupilo dárek v podobě adopce zvířete na dálku a 14 procent přímo věnovalo prostředky na charitu. Dalších 19 procent respondentů o letošních Vánocích koupilo charitativní pohlednice či výrobky.

Top 10 dárků „s myšlenkou“:

  1. Dárkový koš domácí výroby (38 procent)
  2. Poukazy na wellness (37 procent)
  3. Zarámované fotografie nebo fotoalba (35 procent)
  4. Společné zážitkové dárky (32 procent)
  5. Personalizované dekorace (26 procent)
  6. Sladěné oblečení (23 procent)
  7. Ručně vyráběné svíčky (16 procent)
  8. Kresby či ilustrace (15 procent)
  9. Vlastnoručně napsaný příběh nebo báseň (12 procent)
  10. Deskové hry domácí výroby (11 procent)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.