Neděle 27. května. Svátek má Valdemar.

Manažeři evropských leasingových firem očekávají další růst trhu

Pojištění 14.02.2018 | 11:45 0 Komentářů

Mezi manažery evropských leasingových firem převládá pozitivní náhled na příští vývoj leasingového trhu. Opírá se zejména o příznivé vyhlídky evropské ekonomiky. Takový je závěr ankety European Business Confidence Survey, kterou mezi leasingovými manažery pravidelně provádí konzultantská společnost Invigors EMEA.

V poslední anketě uspořádané na konci loňského roku vyjádřilo 80 % respondentů názor, že během letošních prvních šesti měsíců bude evropský leasingový trh růst. To je stejný výsledek, jaký anketa zaznamenala před rokem. Jen 5 % manažerů nyní očekává pokles trhu. Nárůst kladných odpovědí zaznamenali výzkumníci na dotaz, zda řídicí pracovníci očekávají růst zisku své společnosti – zatímco před rokem to bylo 51 % respondentů, nyní je to 65 %.

Z aktuálního průzkumu dále vyplynulo:

  • 60 % respondentů očekává, že se nezmění situace v pohledávkách z leasingu po lhůtě splatnosti (o rok dříve to bylo 67 %)
  • 41 % dotázaných předpokládá růst konkurence na domácím trhu ze strany nově vstupujících společností (před rokem to bylo 36 %)
  • 39 % respondentů očekává nárůst fúzí a akvizic na evropském leasingovém trhu (před rokem studie naměřila 28 %)

 

„Nejnovější průzkum podnikatelské důvěry naznačuje, že evropský leasing by měl prožít dobrý vstup do roku 2018. Názory na výhled evropského leasingového trhu se zdají být stále optimističtější,“ konstatuje partner společnosti Invigors EMEA Richard Ryan.

Rovněž představitelé tuzemských leasingových firem sdružených v České leasingové a finanční asociaci (ČLFA) nahlížejí na příští měsíce pozitivně: „V loňském roce pokračoval růst v oblasti financování movitých investic, který je nepřetržitý od roku 2014. Vzhledem k očekávánému posilování domácí ekonomiky předpokládáme, že tento trend bude nadále pokračovat. Otázka je, jakým tempem, když například vývoj na automobilovém trhu začíná vykazovat určité známky nasycenosti, což se projevilo i meziročním poklesem objemů těžké dopravní techniky financované členy ČLFA. Svůj vliv může mít také postupné zvyšování úrokových sazeb,“ říká předseda představenstva ČLFA Libor Bosák.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.