Sobota 08. srpna. Svátek má Soběslav.

LIDÉ SI NEJČASTĚJI VYBÍRAJÍ FRONTY V OBCHODECH DLE OBSAHU NÁKUPNÍCH KOŠÍKŮ OSTATNÍCH NAKUPUJÍCÍCH

Investice 22.01.2013 | 11:54 1 Komentář

Drtivá většina českých zákazníků si pečlivě rozmýšlí, do jaké fronty se v obchodech zařadí, jak potvrdil průzkum společnosti MasterCard, který realizovala agentura INCOMA GfK na konci loňského roku. Celých 62 % dotázaných si frontu vybírá podle obsahu nákupních košíků ve frontě před nimi, 21 % si zvolí tu frontu, kde stojí nejméně lidí, a 9 % lidí hledá nejzručnější či nejrychlejší pokladní. 

Podle čeho vybíráme fronty v obchodech?
Graf níže jasně ukazuje, podle čeho si nakupující vybírají, do jaké fronty se v obchodě postaví. Na prvním místě rozhoduje obsah košíků, na druhém místě je počet lidí ve frontě a na třetím je výběr té nejrychlejší pokladní.

mastercard-graf

Graf: Podle jaké strategie si vybíráte frontu, do které se postavíte?

Zdroj: Výzkum INCOMA GfK, listopad 2012, N=1000

Urychlení odbavení u pokladen
Na otázku, jak by respondenti urychlili obsluhu u pokladen, lidé nejčastěji uváděli , že by měl být větší počet otevřených pokladen (45 %). Jako druhou možnost volili zvýšení počtu expresních pokladen pro malé nákupy (23 %). Další urychlení odbavení u pokladen vidí lidé v samoobslužných pokladnách (17 %) a v placení kartou (14 %).  „Více otevřených pokladen nebo zavedení express pokladen by sice obsluhu urychlilo, nicméně daleko ekonomičtější a stejně efektivní je využívání nových technologií, jako jsou například bezkontaktní platby PayPass. Transakce pomocí technologie PayPass trvá méně než pět sekund a už se rozšířila do několika tisícovek českých obchodů,” říká Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Hodnoťte obchodníky v ocenění MasterCard Obchodník roku
Každý, kdo má svůj oblíbený obchod, může podpořit daného obchodníka a dát mu svůj hlas v soutěži MasterCard Obchodník roku v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti. Veřejnost může hlasovat pomocí internetu a SMS do 27. ledna 2013. Více na www.obchodnik-roku.cz 

Průzkum byl proveden výzkumnou společností INCOMA GfK v listopadu a prosinci 2012  na vzorku 1000 respondentů internetové populace.

 

Jeden komentář: “LIDÉ SI NEJČASTĚJI VYBÍRAJÍ FRONTY V OBCHODECH DLE OBSAHU NÁKUPNÍCH KOŠÍKŮ OSTATNÍCH NAKUPUJÍCÍCH”

  1. Paradise napsal:

    Zase jeden průzkum blbosti za velké prachy! To je přece tak samozřejmé!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.