Neděle 26. září. Svátek má Andrea.

Létající trampolíny i popadané stromy. Allianz likviduje škody po orkánu.

Provoz Klientského centra Allianz se během pondělního dopoledne zvýšil o více než 600 procent. Zatímco v bezvětří operátoři kvůli poškozenému majetku zaregistrují zhruba 32 škod, po nočním orkánu jich ve stejnou dobu evidovali 244! Nárůst škod zaznamenali také „autaři“. Místo standardních bouraček se po víkendu věnují především poškozeným vozidlům, na která spadly v lepším případě jenom větve, v horším celé stromy. V návaznosti na nedělní vichřici kontaktovalo Allianz pojišťovnu jenom za pondělní dopoledne přes 500 klientů, kteří oznámili škodu za několik desítek milionů korun. Tyto počty se ale budou v následujících dnech ještě zvyšovat.

Nejčastěji šlo o zdevastované střešní krytiny, spadlé stromy na domy, auta a kůlny, popadané ploty a rozbité skleníky. Výjimkou není ani poškozené lešení a nebo spadlá omítka. A protože minulý týden již bylo pěkné počasí, nechybí ve výčtu ani zahradní nábytek, včetně trampolín. Škody mohou lidé hlásit nejenom na Klientském centru 241 170 000), ale i prostřednictvím formuláře na internetu – https://www.allianz.cz/pro-klienty/oznamit-novou-udalost

„Ve srovnání s orkány Kyrill a Emma neevidujeme takový rozsah škod. Porovnání ale neřešíme. Každému, komu nedělní vichřice způsobila škodu, a byl pojištěný, ji budeme likvidovat bez ohledu na to, jestli šlo o kalamitu celorepublikovou, anebo jenom lokální,“ říká ředitel likvidace Allianz pojišťovny Martin Hlaváč. Od rána už lidé do Allianz telefonují doslova z celé České republiky. Největší koncentrace volajících je ze severní Moravy, z oblasti Krušných hor a z jižních Čech.

Jak správně postupovat při hlášení pojistné události? V první řadě je třeba ji nafotit a současně vytvořit přehled poškozených nebo zničených věcí. Ideálně i s nákupními doklady. Škodu můžete pojišťovně oznámit buď telefonicky nebo prostřednictvím webu, případně i písemně.

Pokud klientům vítr poškodil nebo úplně odnesl střechu, je třeba ji nafotit, a hned poté alespoň provizorně přikrýt, aby jim mezitím do domu například nenapršelo. Allianz jim v takovém případě zaplatí i tzv. zachraňovací náklady. V každých pojistných podmínkách je totiž věta o tom, že klient musí zabránit následným škodám.

„Klientům doporučujeme, aby škodu nahlásili co nejdříve. Máme v terénu všechny naše mobilní techniky. Mít zlikvidované a zaplacené škody co nejrychleji, není jenom zájem klientů, ale i pojišťoven,“ dodává Hlaváč.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.