U pojištění majetku je to 70 škod, za 1,5 milionu Kč. To je o cca 10 % více, než v běžných dnech. Jedná se zejména o pády stromů, ale klienti nám hlásili první škody i z přepětí v elektrické síti a poškození elektroniky. Škody jsou hlášeny z celé ČR. Prozatím nám škody nehlásili velcí průmysloví klienti, u kterých očekáváme i škody z přerušení provozu z důvodu kolabující veřejné dopravy nebo přerušení dodávek elektrické energie.
Ostatně krizovou situaci připravilo počasí i nám. Ledovka byla příčinou takřka absolutního ochromení Brněnské městské dopravy, což operátorům našeho klientského centra a infolinky způsobilo nemalé komplikace při dopravě do zaměstnání. Abychom zachovali plnou dostupnost infolinky pro klienty, museli jsme naše operátory, kteří uvízli na cestě, vyzvednout a dopravit do práce služebními vozy. Naši operátoři pak odbavili o cca 20 % více hovorů, než v běžné dny.
V případě pojištění vozidel není absolutní nárůst škod nijak výrazný, ale změna je v příčině. Nemáme tolik vykradených, nebo poškozených vozidel na parkovištích, ale řešíme zejména havárky díky náledí. Celkem jsme včera řešili 400 škod, každá druhá škoda byla z důvodu náledí. Nejvíc škod registrujeme Ostravsku, Přerovsku a v Praze a pár je na Plzeňsku.
Předpokládáme, že většinu škod způsobených na majetku i vozidlech v důsledku současné kalamity nám klienti budou hlásit až v závěru tohoto týdne. Jejich celkovou výši si prozatím netroufáme odhadnout.
U zranění, které klienti řeší z úrazového pojištění, očekáváme ještě větší zpoždění. Klienti nám většinou škodu hlásí až po skončeném léčení – pohmoždění cca po 14dnech, podvrtnutí po cca měsíci a zlomeniny až třeba po dvou měsících.
REKLAMA