Pátek 17. září. Svátek má Naděžda.

Lednové slevy táhnou, nakupujeme především módu. První měsíc v roce jsme uskutečnili o 11 % více nákupů než loni

Češi si oblíbili lednové výprodeje a nejvíce peněz během nich utráceli za módu a zábavu. Za jeden výhodný nákup v průměru neváhají zaplatit přibližně 2 300 korun. Nejvíce utrácíme ve slevách za elektroniku, až 2 600 korun za každou transakci v obchodech s počítači, tablety či mobily. Ukazuje to analýza dat z lednových nákupů platebními kartami UniCredit Bank. Zdaleka nejčastěji ale během lednových slev vylepšujeme náš šatník. Za oblečení zaplatíme nejvíce peněz i při zahraničních výletech za slevami.

Zimní nákupní horečka už dávno nekončí rozbalením dárků na Štědrý večer. Naopak, v plné síle propuká teprve během lednových slev. A Češi jich využívají čím dál tím častěji. „Letos jsme v průběhu prvních tří týdnů v lednu zaznamenali téměř o 11 % více transakcí než loni. Z průměrných částek je jasně vidět, že slevy jsou pro Čechy opravdu velkým lákadlem a neváhají si během nich i po náročných Vánocích udělat radost,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Nejvíc táhne oblečení, ve velkém nakupujeme i vybavení do domácnosti

Slevám tradičně dominují nákupy oblečení a módních doplňků. Češi absolutně nejvíce utratí za oblečení. V obchodech s módou tak za letošní leden uskutečnili vůbec nejvyšší počet transakcí. Výhodných cen využíváme často také k dovybavení svého domova. Třetí největší počet transakcí banka zaznamenala v oblasti elektroniky. „V předvánočním období nakupujeme především dárky pro rodinu a blízké, ale začátkem roku už myslíme hlavně na sebe. Čím dál více se prosazují i nákupy specifických dražších položek souvisejících například s našimi koníčky. U mladých typicky nové hry na nový počítač či konzoli, kterou si našli pod stromečkem. Rodiče pak ve slevách výhodně vybavují domácnost nebo si pořizují dovolenou,“ upřesňuje Petr Plocek.

I v zahraničí nejvíce utrácíme za oblečení, rekordní útrata byla v Hongkongu

Češi za slevami rádi cestují i do zahraničí, nejoblíbenějšími destinacemi jsou Drážďany nebo Vídeň. Na rozdíl od tuzemských obchodů tam nejraději utrácíme za zábavu, nejvíce peněz ale stejně jako doma zaplatíme za oblečení. Jeden nákup za hranicemi nás pak v průměru stojí 2 257 korun. „Nejsou však výjimkou i vyšší útraty za oblečení. Zaznamenali jsme v lednu transakci na kartě ve výši 180 000 korun, a to přímo v Hongkongu.  Není výjimkou ani útrata za cestu na luxusní zaoceánské lodi, kde částka přesáhla 400 tisíc Kč,“ doplňuje Petr Plocek.

Kreditní kartu využívá třetina Čechů, v průměru s ní v lednu zaplatili pětkrát

Na nákupy vánočních dárků či během novoročních výprodejů se Češi čím dál více učí využívat výhod kreditních karet. Vlastní ji již celá třetina (31 %) Čechů, nejčastěji lidé ve věku 40–55 let. „Až polovina lidí se přitom snaží v obchodech zaplatit za zboží kreditní kartou vždy, když to jde, nezávisle na utracené částce,“ vysvětluje Plocek. V lednu klienti UniCredit Bank průměrně použili kreditní kartu pětkrát. Kromě výhodného bezúročného období 45 dnů využívají klienti banky také slevový program U-šetřete. Stačí jim aktivovat nabídku v mobilní aplikaci nebo na internetu a zaplatit jakoukoliv kartou od UniCredit Bank. Sleva se načte zcela automaticky bez nutnosti o ni předem požádat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.