„Tématu dopravy se věnujeme dlouhodobě v rámci ucelené sběratelské série. Na minci se již objevil Titanik nebo Orient Express. Tato série je pro nás vývojovou laboratoří nových technologií a postupů. V rámci ní jsme uvedli první oválnou pamětní minci, první barvenou minci a na aktuální emisi zkoušíme selektivní pokovení zlatem,“ uvedl Lukáš Jokl, marketingový manažer České mincovny.
Japonsko vybudovalo železnici určenou výlučně pro rychlovlaky jako první země na světě. Projekt tratí speciálně vyčleněných pro tento typ dopravy vznikl v 50. letech 20. století. První Šinkanzeny série nula vyjely na trať mezi Tokiem a Ósakou 1. října roku 1964 ajiž tři roky po zahájení provozu dosáhly na metu 100 milionu přepravených cestujících. „Vzhledem k probíhající zimní olympiádě není bez zajímavosti, že i zprovoznění sítě Šinkanzen bylo součástí příprav na olympijské hry, konkrétně na ty letní v Tokiu 1964,“ doplnil Jokl. V současnosti má síť Šinkanzen osm hlavních tratí a obsluhuje velkou část souostroví.
Pamětní minci pro zákazníky, kteří ocení netradiční technologie, uvádí mincovna na trh ve dvou provedeních: se sluncem vyvedeným v rudé barvě a se sluncem pokoveným ryzím zlatem. Cena je u obou provedení shodná 1 950 Kč.