Pátek 23. dubna. Svátek má Vojtěch.

Koronavirus mění nakládání dětí s penězi: více využívají digitální bankovnictví a téměř polovinu dovedl k šetření

Banky 08.03.2021 | 13:01 0 Komentářů

Život se současnými omezeními přináší změny i v chování dětských klientů bank. Využívání online nástrojů pro obsluhu účtů, tedy internetového a mobilního bankovnictví, se u nich zvýšilo o třetinu. Rostou také online platby. Podle průzkumu Banky CREDITAS děti nyní většinou utrácejí méně než před koronou a za jiné věci.

Uživatelé běžných účtů Richee Junior, což jsou děti a teenageři v rozmezí 6-17 let, obecně rádi platí kartou, stále častěji využívají mobilní platby. Ovšem zavření škol a nákupních center jejich chování změnilo. Jsou nyní více doma a utrácejí online. „Děti za normálních okolností obvykle realizují více menších plateb – typicky za různé dobroty cestou ze školy, ale i za zábavu typu kina nebo herních center. To teď nemohou, takže se jejich zájem o něco víc přesunul k online platbám. Celkové využití plastových karet u nich logicky o něco pokleslo,“ říká ředitelka komunikace a marketingu Banky CREDITAS Lucie Brunclíková. Co naopak vzrostlo, jsou přístupy přes mobilní a internetové bankovnictví. Zatímco ještě v září chodilo na svůj účet přes mobil 30 % dětských klientů, nyní to je o třetinu víc. Využití internetového bankovnictví vzrostlo z 26 % na 34 %.

Z online průzkumu Banky CREDITAS mezi dětmi vyplynula zajímavá zjištění. Až 85 % dětí a teenagerů, kteří mají účet, ho ovládá přes mobil nebo s ním má propojenou platební kartu. „Bezhotovostní styk mezi dětmi nad papírovými penězi vyhrává. Hotovost většinou při placení používá jen 38 % dětí, 62 % dává přednost bezhotovostním platbám,“komentuje výsledky průzkumu Lucie Brunclíková.  Kartou nebo mobilem v obchodě nejčastěji platí 44 % dětí a téměř pětina (18 %) upřednostňuje online platby. Teenageři přecházejí na bezhotovostní svět o dost rychleji než dospělí.

Ve struktuře dle toho, za co nejvíc děti utrácí, vyhrává drtivě občerstvení (39 % napříč věkem i pohlavím), starší děti a dívky si nejčastěji kupují oblečení (27 %), kluci zase rádi utrácejí za hry na mobil a konzole a doplňky k nim (10 %).

Koronavirus má ovšem na utrácení juniorů dopad. Téměř polovina dětí (42 %) tvrdí, že utrácejí méně než dřív u třetiny se nic nezměnilo,  13 % utrácí zhruba stejně, ale za jiné věci a jen každý desátý utrácí víc – hlavně za věci na zahnání nudy (jako jsou hry).

Peníze jako dárek vloni dostalo 95 % dětí, ale jen jedné pětině přišel přímo na účet, zbytek je dostal většinou od příbuzných v hotovosti. Kapesné naopak rodiče posílají dětem především na účet.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.