CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.663 -0,22%

CZK/£ 29.501 -0,13%

CZK/CHF 26.030 +0,03%

08. 06. 2021

0 komentářů

Komentář: Vishing jako další forma podvodného jednání. Dejte pozor na telefonáty napodobující klientské pracovníky bank

 


 

Vishing techniky jako jednu z forem sociálního inženýrství zaznamenáváme stále častěji. Možná jste si všimli, že po přihlášení do internetového bankovnictví na toto nebezpečí upozorňují i banky. Jde o podvodnou metodu, kdy se volané podvodníci snaží oslovit nejčastěji jako klientští pracovníci banky a vylákat z nich přístupové údaje k účtům.

Telefonáty vypadají důvěryhodně, protože volající bývají často rodilí mluvčí, navíc se ozývají z čísel, která připomínají klientské linky konkrétní banky. Pod nátlakem své oběti nutí k vyzrazení autorizačních kódů, případně jiných citlivých údajů. Varovat by oslovené měly právě nezvyklé požadavky, když už si neuvědomí, že klientské linky slouží pro volání do banky, nikoli z ní.
 
Já vždy doporučuji držet se jednoduchého pravidla: pokud je pro Vás daný hovor neočekávaný a překvapující, nic nevyzrazujte a hovor ukončete. Poté sami zavolejte svému bankéři nebo na zákaznickou linku a pravost daného telefonátu ověřte. Třeba tím zachráníte jiné zákazníky, kteří jsou méně obezřetní. Je ale bohužel pravda, že samotné banky mají velmi omezené možnosti své klienty před vishingem bránit a spolupráce s policií je relativně zdlouhavá. Útočník totiž nemá problém zřídit si nové číslo během několika sekund.
Michal Merta, odborník na bezpečnost a ředitel Cyber Fusion Centra v Accenture ČR

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *