Sobota 19. června. Svátek má Leoš.

Komentář: Vishing jako další forma podvodného jednání. Dejte pozor na telefonáty napodobující klientské pracovníky bank

Banky 08.06.2021 | 14:57 0 Komentářů
Vishing techniky jako jednu z forem sociálního inženýrství zaznamenáváme stále častěji. Možná jste si všimli, že po přihlášení do internetového bankovnictví na toto nebezpečí upozorňují i banky. Jde o podvodnou metodu, kdy se volané podvodníci snaží oslovit nejčastěji jako klientští pracovníci banky a vylákat z nich přístupové údaje k účtům.

Telefonáty vypadají důvěryhodně, protože volající bývají často rodilí mluvčí, navíc se ozývají z čísel, která připomínají klientské linky konkrétní banky. Pod nátlakem své oběti nutí k vyzrazení autorizačních kódů, případně jiných citlivých údajů. Varovat by oslovené měly právě nezvyklé požadavky, když už si neuvědomí, že klientské linky slouží pro volání do banky, nikoli z ní.
 
Já vždy doporučuji držet se jednoduchého pravidla: pokud je pro Vás daný hovor neočekávaný a překvapující, nic nevyzrazujte a hovor ukončete. Poté sami zavolejte svému bankéři nebo na zákaznickou linku a pravost daného telefonátu ověřte. Třeba tím zachráníte jiné zákazníky, kteří jsou méně obezřetní. Je ale bohužel pravda, že samotné banky mají velmi omezené možnosti své klienty před vishingem bránit a spolupráce s policií je relativně zdlouhavá. Útočník totiž nemá problém zřídit si nové číslo během několika sekund.
Michal Merta, odborník na bezpečnost a ředitel Cyber Fusion Centra v Accenture ČR

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.