07. 05. 2018
Komentář k maloobchodním tržbám – březen 2018
Silná čísla z maloobchodu v 1. čtvrtletí letošního roku rozhodně nejsou překvapivá. Rekordně nízká nezaměstnanost, rekordně vysoká zaměstnanost, rekordně vysoká spotřebitelská důvěra a téměř dvouciferný růst mezd – to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet.
V březnu pokračoval růst maloobchodních tržeb. Ve srovnání s únorem tržby vzrostly o 0,1 %, v meziročním srovnání růst tržeb činil 3,7 %, respektive 4,4 % po očištění o nestejný počet pracovních dnů. Velmi vysoká důvěra spotřebitelů se i nadále pozitivně promítá do rostoucí spotřeby domácností.
Letošní březen byl ovlivněn velikonočními svátky. To je také hlavní důvod, proč v březnu došlo k výraznému meziročnímu růstu prodeje potravin, a to o 8 %. Tradičně vysoký růst v březnu zaznamenal prodej zboží přes internet (14,7 % r/r). Oproti tomu se v březnu méně prodávaly počítače a slabší byly i tržby s oděvy a obuví.
Silná čísla z maloobchodu v 1. čtvrtletí letošního roku rozhodně nejsou překvapivá. Rekordně nízká nezaměstnanost, rekordně vysoká zaměstnanost, rekordně vysoká spotřebitelská důvěra a téměř dvouciferný růst mezd – to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet.
Miroslav Novák
REKLAMA
Analytik Akcenta