CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

22. 01. 2015

0 komentářů

Subjekty:

Je rizikovější vzlet nebo přistání? Allianz přináší podrobnou analýzu bezpečnosti letového provozu

 


 

I když podle leteckých katastrof z loňského roku to tak nevypadá, dlouhotrvajícím trendem v leteckém průmyslu (1972–2013) jsou průměrně “pouze” dvě úmrtí na 100 milionů pasažérů na komerčních letech. Pravděpodobnost smrtelného úrazu při cestování s aerolinkami z EU či USA je 1:29 milionům. Možnost, že někoho zabije úder blesku, je oproti tomu mnohem reálnější – 1:10,5 milionu, a létání lze považovat za nejbezpečnější způsob dopravy. Jistá nebezpečí ale existují i zde.

“Nejhorší standardy vykazuje region Afrika, kde jsou v některých odlehlých částech kontinentu srovnatelné s těmi americkými či evropskými před 50 lety,” uvádí AGCS, jeden z největších světových pojistitelů letadel. Celých 45 % úmrtí v důsledku leteckých nehod se v roce 2012 stalo na letech afrických aerolinek. Ale pozor – hned druhá je oblíbená exotická destinace Asie a její letecké společnosti s výsledkem 43 %!

Méně rizikovou společnost či destinaci si sice pro dopravu na dovolenou zvolit můžeme, avšak ani tak zcela neeliminujeme všechna nebezpečí. Skutečnost, že nejvíce nehod se stává při vzletu a přistání je obecně známá – studie AGCS však upozorňuje, že jedna z těchto aktivit je o poznání riskantnější. Je jí přistávání, které má podle statistik Boeingu na svědomí téměř 60 % všech nehod. Konkrétně mezi lety 2003–2012 se 57 % nehod stalo při přistávání a souvisejícím klesání, 24 % nehod při vzletu nebo následném stoupání, 11 % během manévrů na letištní ploše a jen 9 % při letu v konstantní výšce a rychlosti.

Při čtení nehodové statistiky ale může cestující alespoň trochu uklidnit skutečnost, že za posledních 50 let se bezpečnost letového provozu podstatně zvýšila – a pokrok se stále nezastavuje, právě naopak. Ve srovnání s dnešním průměrem dvou obětí leteckých nehod na 100 milionů pasažérů jich totiž dříve (1962–1971) bylo 133!

Klid cestujících i posádky je vykoupen značnými investicemi do nových technologií, dražším vybavením, a tak i stále rostoucími pojistnými riziky. Nároky na pojistitele zvyšuje i nová legislativa a růst odškodného v oblasti životního pojištění. AGCS uvádí, že souhrnná výše rizik, kterým se aerolinky běžně vystavují, může do pěti let u některých z nich dokonce překročit hranici 1 bilionu dolarů

REKLAMA

Než bude cestování zcela bezpečné, snaží se cestující přijít s vlastními tipy na to, jak přežít případnou nehodu. Někteří sází na sezení v přední části letadla, jiní si zase rezervují místa úplně vzadu. „Letečtí odborníci se však jednohlasně shodují, že žádné „nejbezpečnější“ místo v letadle neexistuje, protože každá nehoda je jiná,“ konstatuje AGCS.

Kompletní studii Allianz Global Corporate & Specialty o letecké bezpečnosti najdete na www.allianzfoto.cz ve složce Aviation Safety Study 2014.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Ján Hájek, manažer fondu Top Stocks

Ján Hájek: Jak nalézt kvalitní růstovou akcii?

Ján Hájek působí na akciovém trhu od roku 1994, původně jako akciový analytik, portfolio manažer a proprietary trader. Jako manažerem podílového fondu Top Stocks, kde působí od jeho založení v roce 2006, vybírá do portfolia společnosti obchodované v USA a Evropě. Jak hledat kvalitní růstové akcie v pozdní […]

Text: Redakce

30. 01. 2018

Životní pojištění v hledáčku organizovaných podvodníků

Pojistných podvodů rok od roku přibývá. Největší počet podvodů je tradičně zaměřeno na pojištění motorových vozidel. Vynalézavost podvodníků ale nezná mezí a proto se v poslední době stále více setkáváme s podvody v úrazovém a životním pojištění. Podvádějí klienti, poradci, lékaři i rehabilitační pracovníci. Rozšiřovat se začaly i organizované pojistné podvody. 

Text: Jana Zámečníková

19. 01. 2016

Spoluúčast na havarijním pojištění si dobře spočítejte. Škoda vás může vyjít draho

Ke každému vozidlu je dobré mít i havarijní pojištění. Jak se ale orientovat v pojistkách a jaký vliv na naše rozhodnutí bude mít spoluúčast při sjednané smlouvě? Spoluúčast na škodní události je dvojsečným nástrojem pro mnoho pojišťoven. Na jednu stranu tu máme podstatně levnější havarijní pojištění, na straně druhé ale leží nemožnost hlášení drobné škody.

Text: Jan Lukeš

27. 08. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *