Úterý 27. října. Svátek mají Šarlota a Zoe.

Jawa kolem světa aneb 49 tisíc kilometrů s kartami Fio

Banky Fio banka 03.04.2014 | 14:40 0 Komentářů

Fio banka svým bezplatným účtem a kartami podpořila projekt Jawa kolem světa 2013–2014, který si kladl za cíl reprezentovat ve světě i doma tradici českých značek. Cesta kolem Země trvala Jawě 350 z roku 1978 a jejímu jezdci a novináři Pavlovi Suchému téměř osm měsíců.

Platební karty Fio MasterCard Debit PayPass a Maestro PayPass projely cestu dlouhou 49 003 km, pětkrát se plavily po moři, překonaly dvě velké světové pouště (Gobi a Atacama), zdolávaly nadmořské výšky blízké 5000 metrů, vydržely tropické lijáky a džungle Amazonie a dojely až na Konec světa v argentinské Patagonii. Pavel Suchý jimi platil v obchodech, vybíral z bankomatů a používal platby přes internet pomocí internetového bankovnictví Fio banky na čtyřech světadílech, ve 21 státech světa.

Rozpočet projektu byl loni na startu cesty z vtipu stanoven limitem ceny nové luxusní motorky, a to částkou 410 200,– Kč. „Všichni mi říkali, že to za tyhle peníze nejde,“ říká Suchý a po dojezdu dodává reálné vyčíslení: „Hrubým součtem přímých nákladů jsme na nějakých 380 000 korunách a většina šla právě přes platební karty Fio banky.“

Ve dnech, kdy se Pavel Suchý s Jawou 350 vraceli domů, spustila Fio banka nově platební karty VISA. Tento krok i podle zkušeností Suchého řadí Fio banku na vrchol cestovatelského servisu, protože v různých zemích preferují různé systémy a na cestách mu tak pomáhala i kombinace značek MasterCard a Maestro.

„Kolegové a kamarádi motorkáři, se kterými jsem občas ve Střední a Jižní Americe jel, měli se svými kartami u bankomatů často potíže a jen se nechápavě a trochu závistivě dívali na kluka ze střední Evropy, jak pohotově žongluje několika kartami – a vždycky je úspěšný,“ směje se Pavel Suchý, který jen málokdy riskoval větší množství hotovosti v kapse.

 „Jsme rádi, že Fio banka mohla přispět k úspěchu projektu, který přinesl Čechům členství v „klubu cestovatelů“ a ukázal lidem doma i za hranicemi, že sny se dají plnit,“ říká k tomu Jiří Vodička, ředitel pro strategii a marketing Fio banky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.