Čtvrtek 24. června. Svátek má Jan.

Innovation Camp 2016: MetLife již podruhé podpořil rozvoj českých studentů

Vymyslet realizovatelný projekt, kolektivně rozvinout a prosadit inovativní nápad a úspěšně ho obhájit před odborníky. To a mnohem víc si mohlo v praxi vyzkoušet 69 studentů z 11 středních škol z celé ČR v rámci 2. ročníku speciální soutěže JA Innovation Camp MetLife 2016. V unikátním dvoudenním klání studentských projektových týmů, jež proběhlo 7. a 8. června 2016 v Průhonicích u Prahy, zvítězil tým, který propojil propagaci testů finanční gramotnosti pro mladé s podporou charitativních projektů. Akci zorganizovaly pojišťovna MetLife a nezisková vzdělávací organizace JA Czech.

Innovation Camp dal stejně jako vloni studentům možnost řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. „Jedenáct týmů po šesti studentech spolupracovalo pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovalo návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti. Tyto projekty měly být realizovatelné a konkurenceschopné. Studenti tak měli možnost si vyzkoušet týmovou spolupráci a rozvinout kreativní a inovativní myšlení,“ popisuje Josef Müller, výkonný ředitel organizace JA Czech. 

Studenti předvedli skutečně velké nasazení i nevšední nápady. Porotu nejvíce zaujal návrh prezentovaný studenty ze škol v Praze, Táboře, Opavě a Jičíně, který spojil propagaci aplikace s možností získat za úspěšné otestování body. Ty by bylo možné symbolicky přeměnit na peníze, které budou věnovány vybrané charitativní organizaci. „Studenti prokázali opravdu velké kreativní schopnosti i praktický pohled na zadaný problém a připravili velmi zajímavý a profesionálně prezentovaný projekt,“ chválí vítěze soutěže Innovation Camp Iva Musilová, předsedkyně poroty a marketingová manažerka pojišťovny MetLife. Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí.

Klání nejnadanějších studentů

Členové poroty, složené z profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, se shodují, že všechny projekty měly vysokou úroveň a bylo velmi obtížné vybrat vítěze. Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení. Mezi zajímavé návrhy patřily například projekt #Nebuď negramotný nebo nápad na propagaci finanční gramotnosti prostřednictvím online hry Zastav zombie apokalypsu, odkazující na zombie finanční negramotnosti. Své nejnadanější studenty do klání vyslalo 11 středních škol. Účastníci byli náhodným losem rozděleni do týmů, jejichž součástí byl vždy jeden člen JA Alumni a jeden zaměstnanec pojišťovny MetLife v roli mentora. Studenti tak mohli čerpat inspiraci a zkušenosti od sebe navzájem i od zkušených profesionálů.

 „Je zřejmé, že účastníci soutěže oceňují možnost prověřit v praxi své znalosti a vyzkoušet si řešení reálné obchodní otázky. Je to příležitost získat praktické zkušenosti a rozvinout užitečné dovednosti, které zaměstnavatelé vyžadují, ale absolventům často chybí,“ upozorňuje Iva Musilová. A právě to je smyslem soutěže Innovation Camp. Na rozdíl od 1. ročníku byl tentokrát camp dvoudenní a kromě soutěže nabídl studentům další aktivity, které podporují schopnost spolupráce v týmu, kreativního myšlení a improvizace. To se soutěžícím hodilo také při prezentaci jejich projektů. „Je to úplně šílené, protože jsme si nevěřili, že bychom v takové konkurenci mohli obstát. Je to obrovské překvapení. Možná jsme uspěli proto, že jsme dokázali skvěle spolupracovat a zapojit všechny členy týmu. Protože jsme se na začátku vůbec neznali, byla to pro nás obrovská zkušenost, stejně jako celý pobyt na Innovation Campu,“ svěřila se členka vítězného týmu, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia Opava.  

Složení vítězných týmů:

  1. místo

Pavel Herinek, Gymnázium a JŠ škola, Zlín

Tomáš Kocián, SŠ – COPTH, Praha 9

Nikola Koubová, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor

Markéta Klégrová, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice

Tereza Tkáčová, Slezské gymnázium, Opava

Barbora Pokorná, Masarykova obchodní akademie, Jičín

Petr Peroutka, Masarykova obchodní akademie, Jičín

Konzultanti MetLife: Stanislav Burian (1. den), Kateřina Novotná (2. den)

  1. místo

Jan Stuchlík, Gymnázium a JŠ škola, Zlín

Veronika Šímová, Soukromá střední škola a JŠ, České Budějovice

Oleh Telychka, Masarykova obchodní akademie, Jičín

Tomáš Kropík, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor

Lada Cermanová, Masarykova ZŠ a OA, Tanvald

Eliška Čížková, Gymnázium a SOŠ, Podbořany

Konzultant MetLife: Lucie Kratochvílová

  1. místo

Sabina Menšíková, SŠ – COPTH, Praha 9

Matěj Křiváček, SSČ a JŠ, České Budějovice

Nikol Zemanová, Gymnázium a SOŠ, Podbořany

Aneta Kusá, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice

Tomáš Mann, Gymnázium Stříbro

Lukáš Horák, VOŠ a SŠTe Česká Třebová

Konzultant MetLife: Tomáš Bruner

Soutěžní týmy byly složeny ze studentů těchto středních škol: 

Vyšší odborná škola a Střední škola technická, Česká Třebová

Masarykova základní škola a obchodní akademie, Tanvald

Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany

Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor

Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, České Budějovice

Slezské gymnázium, Opava

Střední škola hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 – Klánovice

Masarykova obchodní akademie, Jičín

Gymnázium, Stříbro

Gymnázium a JŠ škola, Zlín

Střední škola – Centrum odborné přípravy technickohospodářské, Praha 9

Členové poroty: 

Iva Musilová, manažerka marketingu pojišťovny MetLife

Iva Kaplanová, ředitelka personálního oddělení pojišťovny MetLife

Michal Kovář, Bancassurance & DtC Director pojišťovny MetLife

Kamil Teplý, Digital Development Supervisor reklamní agentury WeAreGinger

Tomáš Hejda, zakladatel a jednatel agentury PR Mollo

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.