14. 06. 2016
Subjekty:
Innovation Camp 2016: MetLife již podruhé podpořil rozvoj českých studentů
Innovation Camp dal stejně jako vloni studentům možnost řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. „Jedenáct týmů po šesti studentech spolupracovalo pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovalo návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti. Tyto projekty měly být realizovatelné a konkurenceschopné. Studenti tak měli možnost si vyzkoušet týmovou spolupráci a rozvinout kreativní a inovativní myšlení,“ popisuje Josef Müller, výkonný ředitel organizace JA Czech.
Studenti předvedli skutečně velké nasazení i nevšední nápady. Porotu nejvíce zaujal návrh prezentovaný studenty ze škol v Praze, Táboře, Opavě a Jičíně, který spojil propagaci aplikace s možností získat za úspěšné otestování body. Ty by bylo možné symbolicky přeměnit na peníze, které budou věnovány vybrané charitativní organizaci. „Studenti prokázali opravdu velké kreativní schopnosti i praktický pohled na zadaný problém a připravili velmi zajímavý a profesionálně prezentovaný projekt,“ chválí vítěze soutěže Innovation Camp Iva Musilová, předsedkyně poroty a marketingová manažerka pojišťovny MetLife. Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí.
Klání nejnadanějších studentů
Členové poroty, složené z profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, se shodují, že všechny projekty měly vysokou úroveň a bylo velmi obtížné vybrat vítěze. Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení. Mezi zajímavé návrhy patřily například projekt #Nebuď negramotný nebo nápad na propagaci finanční gramotnosti prostřednictvím online hry Zastav zombie apokalypsu, odkazující na zombie finanční negramotnosti. Své nejnadanější studenty do klání vyslalo 11 středních škol. Účastníci byli náhodným losem rozděleni do týmů, jejichž součástí byl vždy jeden člen JA Alumni a jeden zaměstnanec pojišťovny MetLife v roli mentora. Studenti tak mohli čerpat inspiraci a zkušenosti od sebe navzájem i od zkušených profesionálů.
„Je zřejmé, že účastníci soutěže oceňují možnost prověřit v praxi své znalosti a vyzkoušet si řešení reálné obchodní otázky. Je to příležitost získat praktické zkušenosti a rozvinout užitečné dovednosti, které zaměstnavatelé vyžadují, ale absolventům často chybí,“ upozorňuje Iva Musilová. A právě to je smyslem soutěže Innovation Camp. Na rozdíl od 1. ročníku byl tentokrát camp dvoudenní a kromě soutěže nabídl studentům další aktivity, které podporují schopnost spolupráce v týmu, kreativního myšlení a improvizace. To se soutěžícím hodilo také při prezentaci jejich projektů. „Je to úplně šílené, protože jsme si nevěřili, že bychom v takové konkurenci mohli obstát. Je to obrovské překvapení. Možná jsme uspěli proto, že jsme dokázali skvěle spolupracovat a zapojit všechny členy týmu. Protože jsme se na začátku vůbec neznali, byla to pro nás obrovská zkušenost, stejně jako celý pobyt na Innovation Campu,“ svěřila se členka vítězného týmu, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia Opava.
Složení vítězných týmů:
REKLAMA
- místo
Pavel Herinek, Gymnázium a JŠ škola, Zlín
Tomáš Kocián, SŠ – COPTH, Praha 9
Nikola Koubová, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Markéta Klégrová, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
Tereza Tkáčová, Slezské gymnázium, Opava
Barbora Pokorná, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Petr Peroutka, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Konzultanti MetLife: Stanislav Burian (1. den), Kateřina Novotná (2. den)
- místo
Jan Stuchlík, Gymnázium a JŠ škola, Zlín
REKLAMA
Veronika Šímová, Soukromá střední škola a JŠ, České Budějovice
Oleh Telychka, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Tomáš Kropík, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Lada Cermanová, Masarykova ZŠ a OA, Tanvald
Eliška Čížková, Gymnázium a SOŠ, Podbořany
Konzultant MetLife: Lucie Kratochvílová
- místo
Sabina Menšíková, SŠ – COPTH, Praha 9
Matěj Křiváček, SSČ a JŠ, České Budějovice
Nikol Zemanová, Gymnázium a SOŠ, Podbořany
Aneta Kusá, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
Tomáš Mann, Gymnázium Stříbro
REKLAMA
Lukáš Horák, VOŠ a SŠTe Česká Třebová
Konzultant MetLife: Tomáš Bruner
Soutěžní týmy byly složeny ze studentů těchto středních škol:
Vyšší odborná škola a Střední škola technická, Česká Třebová
Masarykova základní škola a obchodní akademie, Tanvald
Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany
Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, České Budějovice
Slezské gymnázium, Opava
Střední škola hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 – Klánovice
Masarykova obchodní akademie, Jičín
Gymnázium, Stříbro
Gymnázium a JŠ škola, Zlín
Střední škola – Centrum odborné přípravy technickohospodářské, Praha 9
Členové poroty:
Iva Musilová, manažerka marketingu pojišťovny MetLife
Iva Kaplanová, ředitelka personálního oddělení pojišťovny MetLife
Michal Kovář, Bancassurance & DtC Director pojišťovny MetLife
Kamil Teplý, Digital Development Supervisor reklamní agentury WeAreGinger
Tomáš Hejda, zakladatel a jednatel agentury PR Mollo