Středa 14. dubna. Svátek má Vincenc.

ING Životní pojišťovna oceňuje krok ČAP směrem k samoregulaci

Nově vzniklá samoregulační opatření České asociace pojišťoven hodnotí ING Životní pojišťovna velice pozitivně. Podle vedení společnosti se samoregulace trhu pojišťovnám vrátí především ve větší spokojenosti klientů. ING Životní pojišťovna přitom už většinu nově zavedených standardů dlouhodobě uplatňuje.

 

„Jednotnou formu samoregulace pojišťovacího trhu vítáme. ING má velmi přísné interní standardy kvality informovanosti klienta, a proto většinu věcí, které jsou v těchto standardech navrženy, už delší dobu uplatňujeme. Nebude pro nás tedy velkým problémem je zrevidovat tak, aby i formálně odpovídaly novým samoregulačním opatřením,“ komentuje aktuální otázku Renata Mrázová, generální ředitelka ING Životní pojišťovny. Cílem samoregulačních opatření je podle ING větší transparentnost a srozumitelnost produktových informací. Uvedená opatření mají pomoci zlepšit informovanost klientů a zvýšit ochranu spotřebitelů před nekalými obchodními praktikami.

Samoregulační opatření se týkají:

  • modelace vývoje pojištění a pojistného;

  • předsmluvních informací;

  • rekapitulace stavu pojistné smlouvy;

  • standardizovaného ukazatele nákladovosti produktu investičního životního pojištění (SUN).

Klientský servis na prvním místě

Ve výročním dopise klienta standardně seznamujeme s veškerými potřebnými detaily stavu jeho pojištění. Najde v něm přesné informace o rizicích a pojistných částkách, na které je pojištěn, pojistné době, aktuální výši pojistného atd. V této části tedy nebude třeba většího zásahu,“ popisuje Renata Mrázová. Stejný důraz na informovanost klade ING Životní pojišťovna i v případě předsmluvních informací.

ING Životní pojišťovna postupuje velmi nekompromisně v případě zjištění jakéhokoli pochybení ze strany finančních poradců. „Klientská linka pravidelně obvolává náhodně zvolené nové klienty a v případě, že se při hovoru prokáže, že si klient zřídil nevhodný produkt a prokáže se pochybení poradce, řešíme situaci ve prospěch klienta,“ vysvětluje Renata Mrázová a doplňuje: „Velice pozitivně hodnotíme povinnost modelovat vývoj kapitálové hodnoty pojištění a případného odkupného v závislosti na zaplaceném pojistném, včetně zhodnocení podle zvolené investiční strategie. Modelace bude představovat různé scénáře výnosu, včetně toho, který bude ukazovat nulové zhodnocení. A maximální modelové zhodnocení nebude smět přesáhnout 7 %. Na trhu by se tak již neměly objevovat modelace, které klientovi slibují vysoké roční zhodnocení a prodávají životní pojištění pouze jako investici s nereálnými parametry a ne jako produkt kryjící především rizika.“ ING Životní pojišťovna bude muset dle nových standardů implementovat do svých systémů nové informace, s nutností velkého zásahu ale společnost nepočítá.

Změna ukazatele nákladovosti

Největší změnou bude pro ING Životní pojišťovnu zavedení standardizovaného ukazatele nákladovosti (SUN), který by měl pomoci klientům v orientaci v předložené nabídce. „Různých indexů existovalo a existuje velké množství, ale až doposud nepanovala jednotnost napříč pojistným trhem. Díky nové jednotné metrice bude mít nyní klient orientaci o mnoho jednodušší, což samozřejmě velice vítáme, doplňuje Renata Mrázová.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.