21. 10. 2014
Subjekty:
ING Životní pojišťovna oceňuje krok ČAP směrem k samoregulaci
„Jednotnou formu samoregulace pojišťovacího trhu vítáme. ING má velmi přísné interní standardy kvality informovanosti klienta, a proto většinu věcí, které jsou v těchto standardech navrženy, už delší dobu uplatňujeme. Nebude pro nás tedy velkým problémem je zrevidovat tak, aby i formálně odpovídaly novým samoregulačním opatřením,“ komentuje aktuální otázku Renata Mrázová, generální ředitelka ING Životní pojišťovny. Cílem samoregulačních opatření je podle ING větší transparentnost a srozumitelnost produktových informací. Uvedená opatření mají pomoci zlepšit informovanost klientů a zvýšit ochranu spotřebitelů před nekalými obchodními praktikami.
Samoregulační opatření se týkají:
-
modelace vývoje pojištění a pojistného;
-
předsmluvních informací;
-
rekapitulace stavu pojistné smlouvy;
REKLAMA
-
standardizovaného ukazatele nákladovosti produktu investičního životního pojištění (SUN).
Klientský servis na prvním místě
„Ve výročním dopise klienta standardně seznamujeme s veškerými potřebnými detaily stavu jeho pojištění. Najde v něm přesné informace o rizicích a pojistných částkách, na které je pojištěn, pojistné době, aktuální výši pojistného atd. V této části tedy nebude třeba většího zásahu,“ popisuje Renata Mrázová. Stejný důraz na informovanost klade ING Životní pojišťovna i v případě předsmluvních informací.
ING Životní pojišťovna postupuje velmi nekompromisně v případě zjištění jakéhokoli pochybení ze strany finančních poradců. „Klientská linka pravidelně obvolává náhodně zvolené nové klienty a v případě, že se při hovoru prokáže, že si klient zřídil nevhodný produkt a prokáže se pochybení poradce, řešíme situaci ve prospěch klienta,“ vysvětluje Renata Mrázová a doplňuje: „Velice pozitivně hodnotíme povinnost modelovat vývoj kapitálové hodnoty pojištění a případného odkupného v závislosti na zaplaceném pojistném, včetně zhodnocení podle zvolené investiční strategie. Modelace bude představovat různé scénáře výnosu, včetně toho, který bude ukazovat nulové zhodnocení. A maximální modelové zhodnocení nebude smět přesáhnout 7 %. Na trhu by se tak již neměly objevovat modelace, které klientovi slibují vysoké roční zhodnocení a prodávají životní pojištění pouze jako investici s nereálnými parametry a ne jako produkt kryjící především rizika.“ ING Životní pojišťovna bude muset dle nových standardů implementovat do svých systémů nové informace, s nutností velkého zásahu ale společnost nepočítá.
REKLAMA
Změna ukazatele nákladovosti
Největší změnou bude pro ING Životní pojišťovnu zavedení standardizovaného ukazatele nákladovosti (SUN), který by měl pomoci klientům v orientaci v předložené nabídce. „Různých indexů existovalo a existuje velké množství, ale až doposud nepanovala jednotnost napříč pojistným trhem. Díky nové jednotné metrice bude mít nyní klient orientaci o mnoho jednodušší, což samozřejmě velice vítáme,“ doplňuje Renata Mrázová.