CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

18. 12. 2017

0 komentářů

Hodnotnější dárky pod stromeček volí spíš mladá generace, starší dávají častěji peníze

 

Tři čtvrtiny mladých mezi 18 a 24 lety koupí letos na Vánoce raději než spotřební zboží spíše hodnotnější dárek, který vydrží. Naopak lidé ve věku od 45 let výše preferují pod stromeček spíš peníze nebo právě spotřební výrobky s omezenou dobou trvanlivosti. Ukázal to průzkum agentury NMS pro Golden Gate CZ.

Loading



 

Hodnotu před rychlou spotřebou by na Ježíška upřednostnilo i 60 procent lidí ve věku od 25 do 34 let. Dárek v podobě obálky s penězi je rozhodnuto věnovat 35 procent respondentů starších 55 let.

Třetina všech oslovených by jako dárek svým blízkým pořídila drahý kov, 11 procent by zlato nebo stříbro darovalo ve formě dlouhodobého spoření. Nejčastěji muži ve věku 25 až 54 let. O darování drahého kovu formou investice by uvažoval každý desátý. Jedná se spíše o ty, kteří spoří nižší částky.

O investici do drahých kovů formou spoření začíná podle průzkumu uvažovat 29 procent lidí. Jedná se spíše o muže a o lidi mladší 55 let. Spořit do drahých kovů lze podobně jako u stavebního spoření po dobu několika let a po malých částkách, například už od 500 korun měsíčně. Češi takto průměrně spoří podle statistik 2 000 korun za měsíc.

„Lidé si vybírají zlato v momentě, když chtějí darovat pod stromeček něco s trvalou hodnotou, a ne spotřební zboží s krátkou trvanlivostí. Češi nyní často nakupují například sady zlatých mincí, které darují více členův rodiny najednou,“ říká analytik Golden Gate CZ Pavel Ryba.

REKLAMA

Drahé kovy podle průzkumu agentury NMS za poslední rok považuje za výhodnou investici 15 procent Čechů. Fyzicky je vlastní pět procent lidí. Ještě před dvěma lety to však podle statistik Golden Gate CZ byla pouze dvě až tři procenta.

Téměř třetina lidí se podle průzkumu obává poklesu hodnoty peněz. Naopak 43 procent lidí se o své úspory zatím nebojí. Obavy častěji uvádějí lidé, kteří si spoří a ti, kteří si spoří vyšší částky. Čtvrtina lidí žádné obavy nemá a nemyslí si, že by tato situace mohla nastat.

Průzkumu se zúčastnilo 1 000 respondentů z celé České republiky.

Častým vánočním dárkem a zároveň tradičním investičním produktem je například zlatá unce o velikosti 31,103 gramů v hodnotě přes 30 tisíc korun. Oblíbený je také zlatý slitek v podobě čokoládové tabulky, tzv. combibar.

REKLAMA

Jednotlivé menší slitky jde po rozpečetění odlamovat a rozdělit tak zlato například pro celou rodinu nebo „na horší časy“. Roste zájem o sběratelské série v limitovaných edicích, například Sedm divů světa.

Pavel Ryba zdůrazňuje, že zlato se vyplatí nakupovat, když je jeho cena nízká. Právě proto nyní roste zájem o tento žlutý kov.

Prodeje zlata a stříbra před Vánocemi rostou víc než dvojnásobně. Celoročně jsou prodeje o jednu třetinu větší, v listopadu jsou zatím dvojnásobné proti loňskému roku.

Tisková zpráva Golden Gate CZ

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *