13. 12. 2016
Firmy nejčastěji vybírají financování vozů dle vlastní zkušenosti a ceny
Vlastní zkušenost hraje prim
Více než 34 % z fleet manažerů se při výběru leasingové společnosti spoléhá na vlastní zkušenosti a dostupné reference, téměř 25 % vybírá financování dle nejnižší splátky, 20 % podle značky vozu, 12 % oslovuje stávajícího dodavatele / leasingovou společnost a pouhých 8 % si vybírá podle přidaných hodnot nad rámec samotného financování, tj. např. podle servisu, pojištění a systému měření efektivnosti jízdy.
Nízká splátka není vše
„Většina klientů je přesvědčena, že nejvíce peněz na provozování firemního vozového parku ušetří vyjednáním co nejvyšší slevy na vstupu. Přitom se ale jedná o jeden velký mýtus, neboť například u vozového parku složeného z 15 vozů přinese zvýšení slevy o 2 % úsporu zhruba 200 tisíc korun, ale optimální konfigurace dokáže ušetřit za dobu provozu až šestinásobně více (1,2 milionu korun),“ upozorňuje Jan Sedláček, ředitel oddělení Fleet a remarketing ve Volkswagen Financial Services.
Zpočátku ušetřit, později prodělat
Velikost splátky by neměla být tím jediným ani hlavním, dle čeho by se měl fleet manažer rozhodovat při výběru leasingové společnosti. „Výrazné rozdíly ve splátkách mohou signalizovat, že leasingová společnost zvýhodní kalkulaci na začátku a podmínky bude průběžně znevýhodňovat,“ poukazuje na možná rizika Jan Sedláček. S takovým jednáním se setkalo již 35 % fleet manažerů, ale přesto jej
37 % z nich stále nebere v potaz.
Jak vybrat vhodnou leasingovou společnost?
„Všem zájemcům o volbu financování vozového parku doporučujeme také vyhnout se otevřeným kalkulacím, kdy na sebe přebírají riziko zůstatkových hodnot. A z posledních signálů na trhu vidíme, že trh s ojetými vozy může být dlouhodobě volatilní,“ míní Jan Sedláček. Ke svým doporučením přidává ještě pět základních pravidel výběru leasingové společnosti.
5 základních pravidel výběru leasingové společnosti 1. Vždy poptat více leasingových společností, včetně nabídky značkového pojištění. Výrazné rozdíly ve splátkách mohou signalizovat, že leasingová společnost zvýhodní kalkulaci na začátku a podmínky bude průběžně znevýhodňovat. 2. Neposuzovat pouze podle ceny, ale nadefinovat si očekávanou úroveň kvality služeb. Mnohé leasingové společnosti totiž například směřují veškeré opravy pouze k vybraným servisům, často neautorizovaným, které negarantují vysokou úroveň služeb a jsou někdy velmi vzdálené od klienta. 3. Pozorně číst obchodní podmínky a omezit možnost jednostranných kalkulací. Ty se často využívají právě k tomu, aby leasingová společnost, která dumpingově podstřelila výši splátky na vstupu, si rovná zůstatkovou hodnotu bez toho, aby s tím klient souhlasil. 4. Požadovat jasnou definici nadměrného opotřebení hned při sjednání smlouvy. Pokud je katalog opotřebení definován hned na začátku, vyhne se klient nemilému překvapení na konci pronájmu v podobě vysoké faktury za opravy. Navíc to může mít souvislost s nízkou měsíční splátkou na vstupu. 5. Vybrat si férového a transparentního partnera, který dá klientovi garanci podmínek na celou dobu financování. |
Tisková zpráva: Volkswagen Financial Services